בלי עין הרע

יש כמה אנשים שנחשבים למומחים בביצוע עין הרע, הם כל כך טובים בעבודה שלהם (להזיק לאחרים) שאם עינכם רעה וברצונכם להזיק לאדם מסוים מתוך קנאה, צרות עין או סתם רשעות או פחד, הם יעשו זאת בשמחה עבורכם. אנשים אלו כה חזקים שמספיק ותכתבו להם את שמו של אותו אדם, וכמובן תהיו מוכנים גם להיפרד מסכום כסף לא מבוטל, הם אפילו יכולים להרוג את האדם שאתו יש לכם סכסוך.
לא מאמנים שזה אפשרי? אני יכול להוכיח לכם, וכשאספר לכם איך הם עושים את זה – תגלו גם אתם שזה אפשרי.
ואיך הם עושים את זה?   איך הם מצליחים לבצע מימוש של עין הרע כל-כך חזקה  שיכולה להרוג מישהו – זה דווקא לא מסובך: הם פשוט לוקחים אקדח, מכוונים – ויורים בו. 

טוב, אני די בטוח שכשחושבים על עין הרע לא מתכוונים לסוג כזה של פעולה. אך בעצם מהי עין הרע? האם עין רעה הוא איזה כוח מסתורי או שהוא בעצם מתחיל בתוכנו ככוונה לא טהורה?
האם קנאתה של פלונית במאהבת של בעלה היא לא סוג עין רעה? האם לא העין הרעה שלה, ליבה ומחשבותיה, הם שהובילה אותה עד למחוזותיו האפלים של רוצח שכיר? ואם היא הייתה הולכת למכשפה כדי לבקש ברעתה של המאהבת, זה היה שונה? ואולי היא כלל לא צריכה ללכת לאף אדם, אולי העין הרעה שלה מספיק חזקה כדי לעשות רע למאהבת מבלי להיעזר באחרים? 

מה זה עין הרע?

הפּחד מפני עין הרע הוא אוניברסלי ואפשר להגיד שרוב התרבויות עוסקות בנושא ומספקות כלים וחוקים של עשה ואל תעשה בעניין עין הרע. אלצנו למשל הנושא התפתח כל-כך עד כדי שחלק מחכמי התורה התירו לעסוק בקמעות כאמצעי הגנה נגד כוחות אלו, וזאת למרות שיש הסתייגות כללית מעבודה עם כישופים וקמעות. 

תנועות יד כנגד עין הרעאפשר למצוא הרבה מתכונים המלמדים כיצד להתגונן מעין הרע: לא רק קמעות, לחשים ושימוש באמצעים מאגים ניתנים בשפע לאלו המבקשים הגנה: באיטליה נהוג לעשות תנועת יד מיוחדת כדי להתגונן בפני כוחות אפלים אלו (ראו ציור משמאל), רקדניות בטן נוהגות ללבוש מראות קטנות על גופם כדי שעין הרע תחזור אל אלו המביטים בהם בקנאה. תוכלו למצוא תכשיטים למכביר, סמלים (כמו החמסה), ברכות, צבעים והרשימה ארוכה. 

אך מהו בעצם עין הרע?

אבן שושן מגדיר עין הרע/עין רעה כך: "צרות עין, יחס של קנאה באחרים, מבט רע מתוך קנאה, שיש בו, לפי האמונה, כדי לפגוע ולהזיק."

כדי שכוחות העין הרע יעבדו צריך שני שותפים: הצד שמעורר את אותן כוחות שליליים והצד השני שאינו מספיק בוטח בעצמו, בכוחו שמחפש מקור כוח מחוץ לו ולכן מושפע מכוחות אלו.

ועל הביטוי – "בלי עין הרע", הוא כותב: ביטוי עממי רווח בפי אדם המביע דברי התפעלות מיופיו, חכמתו, מגדולתו, מהצלחתו, וכו' של פלוני, וכמוסיף: לא דיברתי כן, חלילה, מתוך קנאה וצרות עין, ולפי-כך אין לחשש שמא יינזק על-ידי-כך. 

במילים פשוטות האמונה אומרת שמבט, שעומדת מאחוריו מחשבה לא נקייה כגון קנאה, חמדנות, כעס וכדומה מעורר כוחות שליליים היכולים להשפיע לרעה ולהחליש אותנו. 

רבים נוטים, אולי בצדק, לבטל את האפשרות שכוחות כאלו קיימים ולסווג מקרים כאלו כאמונה תפלה, אולם קשה להתעלם מהעובדה שכל כך הרבה אנשים בעולם מנסים (טפו…טפו..טפו…) נזהרים מעיין הרע, ושסוגיית עין הרע מופיעה בכול כך הרבה כתבים קדושים לרבות היהדות. היהדות, אגב, ששוללת מכול וכל עיסוק באמונות תפלות, אינה רואה בעין הרע אמונה תפלה, אלא כוח אמיתי וקיים המזיק ושיש להיזהר ממנו, ונותנת הרבה כלים והנחיות כיצד להתגונן בפני כוח זה. 

אז מהו אותו כוח מסתורי? והאם אפשר להתגונן בפניו?

מכול המבארים את מקור הכוח של העין הרע, אני מתחבר לדברי הרב קוק הטוען שהכול מתחיל בעובדה שאנו יצורים חברתיים. היותנו יצורים חברתיים כמובן מחזקת אותנו ונותנת לנו יתרון משמעותי כשמדובר בצמיחה, הגנה, התפתחות הגזע, אולם פעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו גם תלויים בחברה ומחפשים דרכה אישור, נחמה, הכרת תודה וכדומה.

אבן שושן מגדיר עין הרע/עין רעה כך: "צרות עין, יחס של קנאה באחרים, מבט רע מתוך קנאה, שיש בו, לפי האמונה, כדי לפגוע ולהזיק."

כך למשל כאשר ישאל בחור את אמו לאחר שהביא בפעם הראשונה את החברה שלו לארוחת ערב: "מה דעתך?" הוא למעשה מבקש אישור מהאם.
ואם האם לא מתלהבת מהבחורה, ורק אומרת בשביל הנימוס: "היא נחמדה", כאן אפשר להתחיל לראות כיצד מתחילה אותה אנרגיה מסתורית לעבוד. 

כדי שכוחות העין הרע יעבדו צריך שני שותפים: הצד שמעורר את אותן כוחות שליליים והצד השני שאינו מספיק בוטח בעצמו, בכוחו שמחפש מקור כוח מחוץ לו ולכן מושפע מכוחות אלו.

ועל זה כתב הרב קוק: "ומתוך שימצא את האושר האמיתי ומנוחת נפשו בעולמו הפנימי, לא יהיה משועבד להשפעה החיצונה של הבריות הסובבות אותו, לשום את מבטיהן מרכז לחייו ודרכיו, ועם זה יהיה מתעלה משליטה הרעה החיצונית, הפועלת בפועל על אלה הנפשות הנמוכות והחלושות". 

ומה יקרה עם אותו בחור?
זה תלוי בעוצמתו הפנימית, ביכולת שלו לסמוך על שיקול דעתו. אם הוא צריך את אישורה של האם סביר להניח שהוא יתחיל לפקפק ברגשותיו. 

חז"ל טוענים שמקור העין הרע אינו ההשפעה החיצונית כי אם התעוררותה מידת הדין בעקבות נוכחותם של כוחות אלו. כלומר, כשאנו עושים דבר לא נכון, ולאו דווקא דבר עבירה נוראה או חטא גדול. אנו לא נשפטים מייד. העברה נשארת תלויה ועומדת ומחכה שנפעל כדי לתקן את מעשנו.
גם הפילוסופיה הבודהיסטית טוענת שכאשר אנו פועלים בצורה שלילית, אנו יוצרים רישום שלילי בתודעה שלנו, ופעולה זו יכולה בהמשך למשוך שיעורים ומכשולים שמטרתם אינה להזיק, אלא לעזור לנו לתקן את הרישום השלילי. עיקרון זה, אגב, הנו הבסיס למושג קארמה שאני מניח שמוכר לרבים.

ההלכה אומרת שהנוסחה להתגוננות בפני עין הרע היא לחיות חיים פשוטים, צנועים להיות ענווים ושפלי רוח. אנשים אלו לא ינקרו עיניים לאף אחד, ומכאן שכוחות אפלים אלו לא יתעוררו כנגדם.

כאשר אותם כוחות שליליים מתעוררים, הם מעוררים גם את כוחות הדין המבקשים לתת דין וחשבון למעשנו ומוציאים לפועל את גזר הדין.
ואם אחזור לפילוסופיה הבודהיסטית, כאשר אותם כוחות מתעוררים הם מאיצים את הקארמה, ומאפשרים להתנסויות ושיעורים לא נעימים להתרחש. 

בסופו של דבר לא "עין הרע" היא הסיבה לצרות שאותו אדם נמצא בהן, כי אם הפעולות השליליות שעשה והרישומים השליליים שצבר. אנו לא באמת מעבירים את השליטה לאלו שמקנאים בנו, אלא מאיצים את תהליך התיקון. 

עין הרע הוא כינוי כללי לתופעה אנרגטית בה כוחות מזיקים מתעוררים ופועלים לרעת אדם כל שהוא. בדרך כלל נהוג לייחס את התעוררות כוחות אלו לקנאה או צרות עין בין אדם לחברו, אולם למעשה אנרגיות אלו יכולות להתעורר גם ללא כוונה. כך למשל מטפלים רבים יכולים להרגיש שהם ספגו בעל כורחם חלק מהאנרגיות השליליות של המטופל שלהם ולהסתובב שעות רבות עם דיכאון לא מוסבר, מחשבות לא ברורות ולמעשה יש כאן את אותה התופעה: כוחות מזיקים התעוררו והצליחו לפעול על המטפל. 

על מי לא ניתן לעשות עין הרע?

נשאלת השאלה אם כך: האם ההשפעות המזיקות הללו משפיעות על כולם? האם כולם חשופים בפניהם? האם כל צרות עין של חבר תשפיע? האם אנרגיות מזיקות אלו ידבקו אלינו בכול מצב? ואולי יש סוגים של אנשים שלא ניתן לעשות עליהם עין הרע?

אז לפני שאענה, אשאל שאלה פשוטה יותר – על מי לדעתכם לא ניתן לקרוא בקלפי טארוט או לעשות תקשור כנגד רצונו? הרי תיאורטית תקשור הוא כלי, ואם המתקשר או הקורא בקלפי טארוט ירצה, ויתעלם מבעיית האתיקה, הוא יוכל לקבל מידע על כל אחד. אך זה לא מדויק יש: אנשים שמתקשרים לא יוכלו להגיע אליהם. מי הם?

כדי לענות על שאלה זו תדמיינו לרגע נזיר טיבטי היושב במנזר שלו ומודט. ישיבתו יציבה וזקופה והוא יושב שם כבר כמה שעות: מרוכז ושליו. האם מתקשר יכול להגיע אליו?
תשובתי היא לא. ואת הנימוק לתשובה זו, אתן בהמשך.
מאותן סיבות לאותו נזיר טיבטי לא ניתן לעשות עין הרע. גם הקבלה אומרת שאדם המרוכז בעצמו ובלימודי התורה כוחות מזיקים אלו לא ידבקו בו.

חז"ל אומרים שבסופו של דבר לא "עין הרע" היא הסיבה לצרות שאותו אדם נמצא בהן, כי אם הפעולות השליליות שעשה והרישומים השליליים שצבר. אנו לא באמת מעבירים את השליטה לאלו שמקנאים בנו, אלא מאיצים את תהליך התיקון.

והאם זה הפתרון? אני לא בטוח שאלו שאינם רוצים להקדיש את חייהם ללימודי התורה הטיבטית, יהיו מוכנים לשלם מחיר כה כבר כדי להתגונן בפני עין הרע. אז.. מה הפתרון? 

איך להתגונן בפני עין הרע?

ההלכה אומרת שהנוסחה להתגוננות בפני עין הרע היא לחיות חיים פשוטים, צנועים להיות ענווים ושפלי רוח. אנשים אלו לא ינקרו עיניים לאף אחד, ומכאן שכוחות אפלים אלו לא יתעוררו כנגדם.
יש רשימה ארוכה של טקסים, כלים ופעולות, קמעות, תכשיטים, צבעים העוזרים נגד עין הרע.
בתנ"ך שנים עשר השליחים בפרשת "שלח" ייצאו מצוידים עם עצה: לאכול מפרי הארץ כסגולה מפני השפעות מזיקות. 

אחד המשפטים בולטים בהלכה הוא השימוש בשמו של יוסף והמשפט המדייק הוא: "בן פורת יוסף בן פורת עלי עין" (בראשית, פרט מט, פסוק כב).
ומדוע מקבל יוסף את הסגולה הנפלאה הזו: כיוון שיוסף מייצג את האדם שבטוח בדרכו ובאמונתו. אדם שהישגיו, חכמתו ויכולתו אינם משמשים אותו להאדרת שמו, אלא לטובת אחרים. הליכה בדרכו של יוסף מבטיחה את ההגנה מפני עין הרע. 

יש עוד הרבה הנחיות, פסוקים, כלים ודרכים להתגונן בפני עין הרע, אבל כמו בפעמים רבות אני הולך אחרי דברי המורה שלי, לורן, שאומרת שכדי שזה יעבוד – זה חייב להיות פשוט ומדויק. 

וזו התשובה הפשוטה והמדויקת שמפשטת את כל הכלים, נוסחאות והדרכים להתגונן בפני עין הרע. 

במילה אחת – גבולות. 

מהות כל עניין עין הרע הוא הגבולות.. עושה העין הרע חצה גבול בכך שהוא חומד את היופי, השפע, ההצלחה וכו' של הצד השני. אם היו לו גבולות ברורים: איפה הוא נמצא ואיפה אדם אחר – הוא לא היה מעורר כוחות אלו. 

ומדוע מקבל יוסף את הסגולה הנפלאה הזו (להגן בפני עין הרע): כיוון שיוסף מייצג את האדם שבטוח בדרכו ובאמונתו. אדם שהישגיו, חכמתו ויכולתו אינם משמשים אותו להאדרת שמו, אלא לטובת אחרים. הליכה בדרכו של יוסף מבטיחה את ההגנה מפני עין הרע.

אותו נזיר היושב במנזר ומרוכז בעצמו – לא ניתן לדעת מה קורה אצלו, לא ניתן להשפיע עליו ולא ניתן לעשות עליו עין הרע כי הגבולות שלו מאד יציבים וברורים והוא מוגן.
כשהגבולות שלנו בחיים פרוצים, או לא ברורים – קל להשפיע אלינו. גבולות זהו אחד כלים הכי חשובים שצריך מטפל, מתקשר, יועץ רוחני ובעצם.. כולם.

גבולות זה לדעת מהו מקומי, איפה קיים הגבול ביני ובין הצד השני, גבולות זה לדעת האם יש לי את הזכות להתערב, לדעת לשמור מרחק שצריך,  גבולות זה להקשיב לעצמי, לא להגזים, לשמור על איזון, על חוקים, לדעת מה מותר ומה אסור, לדעת מתי ללכת לישון, מתי לקום, לאכול נכון וכדומה. 

יש לי ידידה שבכול מה שקשור לנתינה – אין אצלה גבולות. אם היא תראה למשל חיילת שיורדת בתחנה הלא נכונה, היא מסוגלת לרדת ולרוץ אחריה כדי לנסות לעזור לה.
היא כל כך רוצה לעזור לאנשים שהיא שוכחת איפה הגבולות שלה. היא פועלת באופן אוטומטי מבלי לחשוב: אולי אותה חיילת צריכה לטעות, אולי היא צריכה להגיע למקום הלא נכון? אולי אפילו שם מחכה לה בעלה לעתיד. חלק מהעניין של לעבוד עם גבולות זה להפעיל שיקול דעת. עצם העובדה שאנחנו מפעילים שיקול דעת זה כבר מקום בו אנו שמים גבולות. 

מעניין שדווקא תרבויות או מסורות שבהן יש גבולות לא ברורים, כמו למשל אצל הצוענים, דווקא שם יש הרבה עיסוק עם עין הרע ותעשייה שלמה העוסקת בזה. מדוע? כיוון שכשאין גבולות אנו יותר חשופים להשפעות כוחות מזיקים. 

אדם העוסק ברוחניות שהגבולות שלו לא ברורים יכול להיות חשוף להרבה השפעות של אנשים, רגשות, חולשות ואפילו לישויות שליליות. כשאין גבולות אז אנו לא מוגנים, אנו עלולים להימצא במקום בו נדבקים אלינו אנרגיות שליליות, אנו יותר מושפעים מרגשות ואנשים שליליים, והבחירות שלנו כתוצאה מכך עלולות להיות שגויות..

אדם העוסק ברוחניות שהגבולות שלו לא ברורים יכול להיות חשוף להרבה השפעות של אנשים, רגשות, חולשות ואפילו לישויות שליליות. כשאין גבולות אז אנו לא מוגנים, אנו עלולים להימצא במקום בו נדבקים אלינו אנרגיות שליליות, אנו יותר מושפעים מרגשות ואנשים שליליים, והבחירות שלנו כתוצאה מכך עלולות להיות שגויות.

כשעושים טיפול חייבים לדעת לשים גבולות: גבולות של זמן, של יכולת, של נכונות. את כל המטפלים מלמדים לעשות הגנות, אך אם המטפל יודע לשים גבולות – הוא פחות צריך הגנות.
נאמר שיש מטפלת שסיימה לעשות טיפול ועכשיו היא עייפה. אך יש לקוחה חדשה בתור, והיא לא רוצה לאכזב אותה, היא גם רוצה לעזור לה כי הם בעיצומו של תהליך. היא לא יודעת מה לעשות, אבל  העייפות שלה מסמלת לה שזה בדיוק המקום לשים גבול.

ואם היא בכול זאת מטפלת בבאה בתור, אם היא בכול זאת תמשיך ותיתן  מעצמה – אז היא תהיה חשופה.
זה לא שהמטופלת תעביר אליה את האנרגיות השליליות שלה. כשהיא תמשיך לתת מעצמה ללא גבולות היא תהיה מושפעת יותר, שיקול הדעת לה ייפגם. היא תתקשה להתעלות מעבר לסיפור האישי של המטופל ולכן גם הטיפול יהיה פחות יעיל. את הסיפור הזה המטופלת תיקח פנימה, והוא ימשיך ללוות אותה לאורך זמן רב ולהפריע לה במצב הרוח שלה, היא תתקשה לחשוב חיובי, לקבל החלטות.

כשהגבולות פרוצים אנו מתקשים להתחבר פנימה ולהפריד בין מה ששלנו ובין מה שלא שייך לנו. כל מה שהמטפלת צריכה לעשות הוא מדיטציה, להיכנס פנימה ולעשות סדר, אך לפעמים אותה מטפלת יכולה להחמיר את מצבה וללכת למטפלת אחת שהיא גם תעמיס עליה עובדות חדשות, עצות מהעולם שלה, כשזה לא יעזור היא תלך למומחית בנושא עין הרע, וכדור השלג הזה יכול להמשיך להתגלגל ולגדול. 

עין הרע בקלפי טארוט

קלף הכוכב בקלפי טארוטמכול קלפי הטארוט שיכולים לייצג עין הרע, או ליתר דיוק – השפעות של אנרגיות שליליות, דווקא קלף הכוכב הוא הקלף שמיצג רעיון זה יותר מכולם. נכון, יש כל כך הרבה מועמדים "טובים" לתואר: קלף השטן, המגדל, 9 חרבות 5 חרבות, 8 חרבות ויש עוד. מדוע דווקא קלף הכוכב, המייצג טוהר, תמימות, כנות ואהבה, מייצג את התעוררות כוחות אלו. 

יש לכך שתי תשובות: הראשונה היא שאמנם קלף זה הוא נפלא וטהור, אלם השלב הקודם למקום נפלא זה אינו פשוט כלל, וכדי להגיע למקום זה תחילה עלינו לפתוח את תיבת הפנדורה האישית שלנו, להוציא את הכביסה המלוכלכת  להתמודד עם הבעיות שהובילו אותנו לשם מלכתחילה. קלף הכוכב הוא הפתרון, והוא מייצג מאד טוב  את כל מה שנכתב כאן: שאם המרכז שלנו יהיה שלם, אם נהיה בטוחים בעצמנו, נאהב את עצמנו ונשמור על הגבולות שלנו – אותן אנרגיות שליליות לא יישארו. 

הסיבה השנייה היא מיסטית. הטענה היא שאם יש כוחות שליליים חזקים המשפיעים עלינו, הם גם ישפיעו לרעה על הקריאה בקלפים שנעשה, ולכן לא נוכל לראות שאנו נמצאים תחת השפעה שלילית. קלף הכוכב, בגלל היותו טהור ונקי, לא יושפע מאותן כוחות שליליים אלו ויוכל לסמן לנו שמשהו לא תקין. לכן אם יוצא קלף הכוכב ובמיוחד בצירוף עם קלפים שליליים, יש מקום לחשוד שיש השפעה של כוחות מזיקים. 

אז.. לפני שאנו מאשימים את השכנה שהיא עושה עלינו עין, חבר קנאי, ואת כל שאר העולם בכך שאנו חסרי אנרגיה, לא הולך לנו וכדומה, חשוב שנבין שברוב המקרים זה מתחיל אצלנו. צריך לזכור שכן יש משהו שאנו יכולים לעשות כדי לא לאפשר להשפעות השליליות להפריע לנו ושאם נשמור על הגבולות שלנו – נוכל לחזור לאיזון. 

Save

Save

רוצה קורס מתנה? שני קורסים שווים מחכים לך כאן:

קורסים במתנהקורס מבוא בקלפי טארוט, בו אלמד אותך את הסודות אותם אני מגלה בשיעור הראשון של קורס הטארוט שלי.

קורס "לעורר את החלום", בו אלמד אותך מה הסוד – כיצד ניתן לחלום יותר חלומות בכל לילה.

הקורסים ניתנים ללא תשלום כמובן, ולאחר ההרשמה אשלח אלייך למייל סדרה של שיעורים מרתקים אותם ניתן לקרוא בזמנך הפנוי.

תגובות פייסבוק

23 תגובות על “בלי עין הרע

  1. דורית

    היי שגיא,
    מה נשמע ?
    תמיד אני קוראת בעיון רב את הניוזלטר שלך.
    הוא מעורר תובנות, מחשבות, ומאיר עיניים.
    אני גרה בכפר סבא ועובדת ברעננה, כך שלהגיע לקורס בתל אביב – זה ממש בלתי אפשרי עבורי, וחבל. אחרת הייתי באה לקורס קריאה בקלפים.
    תודה מקרב לב.
    דורית

    הגב
  2. גלית

    קראתי את המאמר שלך מאוד מעניין – העניין של הגבולות חיזק אצלי משהו והדג' של הנזיר – אלה דברים שאני מאמינה בהם (שיש 2 שותפים)

    תודה רבה גלית

    הגב
  3. יעקב

    בוקר טוב ,
    אכן מעניין ומהנה ונכון שגם לעין הרע צריך צמד 🙂

    הגב
  4. ==== אורנה ===

    שלום לך,
    הייתי שמחה ללמוד פרוש חלומות, אודה לך אם תוכל לכוון אותי.

    לגבי קלפי טארוט, לפני הרבה שנים רכשתי קלפים וספר עם עמוד לכל קלף
    המסביר על הקלף. הבעיה היא שאם אני רוצה לעשות פריסה, אינני מצליחה לומר מה אני רואה, למרות שפחות או יותר אני מבינה כל קלף בנפרד.

    אשמח לקבל עזרה

    הגב
  5. חנה

    נהניתי מאוד והסכמתי עם כל מילה.לצערי לא כל אחד מוכן לשבת עם עצמו לבד ולהתבונן בנעשה בתוכו פנימה.התבוננות כזו מועילה ביותר ליצירת הגנות ולהבנות לא מילוליות וחשובה ליצירת מרחב אישי מוגן אנרגטית.תודה ומחכה למאמר הבא.

    הגב
  6. איריס

    מאמר נפלא, תודה רבה ,, מזכיר לי מה נכון בחיים ומה לא, תודה.
    הייתי מבקשת אם יש לך מאמר בנושא לשון הרע, אשמח לקרא אותו.

    הגב
  7. גילה

    קראתי את המאמר ונהנתי מאוד, וכן ונכון לומר שכל אחד מכניס לחייו את הבחירות שלו.צריך לשים גבולות ולדעת את מי להכניס ומה להכניס לחיים בחירות נכונות ואמיתיות.

    הגב
  8. sari

    שגיא היקר !
    תודה רבה לך על המאמרים שלך, הם ברורים יפים ומאלפים.
    אני מעריצה שלך, הלוואי והייתי יכולה להצטרף לקורסים שאתה מלמד.
    זאת ממש חוויה לקרוא את מאמריך, נותן המון דמיון והשראה.
    ישר כוח. חזק ואמץ, "בלי עין הרע" ; )

    הגב
  9. ג'ני

    מקסים! כל כך פשוט ומובן ,ויחד עם זאת כנראה כל כך מסובך..
    אחרת איך אפשר להסביר את המקום הזה שבו אנו נמצאים את הצימאון לעוד ועוד
    מהכל ,את החמדנות הגדולה הצורך העמוק שלנו והרצון לידמות ולירצות את שיש לשכן לא את כל החבילה רק את שנראה נוצץ כלפי חוץ…
    איזון ,מילת המפתח לחיים שפויים!
    איך עושים את זה? ….

    הגב
  10. דליה

    לשגיא,
    נהניתי מאוד לקרוא על "עין הרע" מזה שנים שאני חוקרת נושא זה , אבל כאן ממש הבהרת לי והסברת דברים חשובים במיוחד לגבי הגבולות.
    הגעתי לקרוא נושא זה ממש במקריות, פתחתי באתר ממוחשב לקלפי טארוט ושאלתי שאלה, המוזר שלא הזכרתי כלל את הנושא "עין הרע" אך בראשי כל הזמן חשבתי לעצמי שלא קיבלתי את מקום העבודה שרציתי כי "עשו לי עין הרע" פשוט אני זאת אני שדיברתי יותר מדיי על ראיון עבודה הזה. ובסופו של דבר לא קיבלתי את העבודה. ואז פתחתי את הקלף הראשון לראות את פירושו ובהמשך פענוח הקלף היתה מוזכרת המילה "עין הרע" נכנסתי והנה הגעתי לכאן.
    אז תודה על הכל.
    דליה.

    הגב
  11. גרטה

    שלום שגיא. נהנתי לקרוא את המאמר אך ככל שהוא הבהיר לי דברים מסויימים, כך גם העלה שאלות נוספות. השאלה שלי היא: אם אני מריגה שיש עלי עין הרע איך אני יכולה להסיר אותה בעצמי???
    אודה על התשובה
    שבת שלום

    הגב
  12. רויטל ב

    שלום שגיא , כרגיל מאמר מעניין וקולע . לעניות דעתי אדם שבאמת משדר פשטות וענווה אמיתית ! ובאמת שלם עם עצמו ובונה לעצמו סנטר חזק ,אין עין הרע יכולה לפגוע בו ובמיוחד שיש לו אמונה ויודע שיש השגחה פרטית על כל הנעשה בחייו יכול להיות רגוע כי גם מה שכביכול רע הוא לטובה רק אנחנו מוגבלים לראות זאת בגוף הגשמי. ותורתנו הקדושה מלמדת אותנו לא סתם , לעבוד על מידות, להיות ענווים וצנועים גם בין היתר להגן עלינו מדברים כמו עין הרע . רבי חיים ויטאל תלמידו של האר״י הקדוש כתב בשמו : הפשוט זה בכתר לא סתם !!! שבת שלום ומבורכת 🙂

    הגב
  13. יפה

    קראתי מאוד מענין יישר כוח איך אתה מסביר זאת בברור ובהבנה ב ה צ ל חה

    הגב
  14. זהבית אלימלך

    תודה שגיא – יש לך את היכולת להאיר בסגנונך השנון והחכם מאמרים בנושאים שנוגעים לכולנו -תענוג

    הגב
    1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      כתמיד מרתק, מעניין ומאיר עיניים, תודה לך על כל השפע ש בנדיבות רבה אתה מביא לנו,

      הגב
  15. סמדר

    מאמר מצויין! מאיר עיניים, חכם ומלמד!
    תודה רבה רבה!

    הגב
  16. יוכבד

    אני לומדת מהמאמרים שלך הרבה. שוב תודה על שיתוף הידע .

    הגב
  17. דַיָּן משה

    דברים טו9: "הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן יִהְיֶה דָבָר עִם לְבָבְךָ בְלִיַּעַל לֵאמֹר קָרְבָה שְׁנַת הַשֶּׁבַע שְׁנַת הַשְּׁמִטָּה וְרָעָה עֵינְךָ בְּאָחִיךָ הָאֶבְיוֹן וְלֹא תִתֵּן לוֹ וְקָרָא עָלֶיךָ אֶל יהוה וְהָיָה בְךָ חֵטְא"
    כי הייתה לך עין רעה
    ואם יש יש לך עין טובה אז כתוב:
    משלי כב9: "טוֹב עַיִן הוּא יְבֹרָךְ כִּי נָתַן מִלַּחְמוֹ לַדָּל"
    אלהי אבותינו הקדושים היה כזה טוֹב עַיִן
    אם אתה טוֹב עַיִן ולא רָעָה עֵינְךָ בְּאָחִיךָ הָאֶבְיוֹן אז אין בך עין הרע
    על כן אמר אלהים לכל צדיק ההולך בדרך אלהי אברהם יצחק ויעקב
    וַאֲבָרֲכָה מְבָרְכֶיךָ וּמְקַלֶּלְךָ אָאֹר
    אֹרְרֶיךָ אָרוּר וּמְבָרֲכֶיךָ בָּרוּךְ

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.