מסר שבועי בקבוצת הוואטסאפ

קלף הכוכב: מעיין הנעורים

קלפי הטארוט, ובפרט 22 קלפי הארקנה הגדולה, פורשים בפנינו את המסע אל עבר ההארה. כל קלף הוא צעד ב"דרך השוטה", הדרך אליה יוצא האדם כשהוא מרגיש שדבר מה חסר בחייו כשהוא משתוקק למסע חיפוש אחר משמעות, תובנה ויעד. היעד הנכסף מיוצג ע"י קלף השוטה, קלף שמשמעותו חופש אולטימטיבי, נקודת סיום שהיא בו זמנית גם התחלה ומעבר לכל הארה.

קלף הכוכב מייצג את השלב בו מגלה הצועד לשלב המאסטר את מעיין הנעורים, מקור אנרגיה בעל חשיבות עצומה שעוזר לנו לעבור תהליך של טיהור והתחדשות ומשחרר אותנו מהפרעות ונזקים שצברנו עם הזמן. כולנו היינו מחוברים באופן טבעי למקור אנרגיה הזה, אבל מכשולים, חסימות וחסמים שנוצרו על-ידינו או הסביבה הרחיקה אותנו ממנו. עכשיו בשלב של קלף הכוכב, השלב השבעה עשר, המאסטר מגלה אותו מחדש.

תיבת פנדורה

מציאת מעיין הנעורים

את מקור האנרגיה הזה ניתן בפשטות לכנות "אהבה". בני האדם מאוהבים במילה אהבה, משתמשים בה בכל סיטואציה, כמהים לה, כותבים עליה שירים ומנסים לתאר אותה ולבטא אותה בכל דרך, אך מעטים מבינים כי המילה הרומנטית הזאת מייצגת מקור אנרגטי ממשי.

אהבה היא האנרגיה הבסיסית של החיים, אנרגיה הזמינה לילדים קטנים באופן שוטף ויומיומי, ולכן הם כל כך פתוחים מקסימים, רגשיים, אותנטיים ואוהבים. זאת הסיבה גם שהם מלאי מרץ ואנרגיה. כולנו היינו אותם ילדים, מלאי מרץ, אוהבים, תמימים ופתוחים לכול, אבל החיים מלאי הפתעות ופעמים רבות מאתגרים. לכן זה כמעט בלתי נמנע שעם הזמן נפגענו, התאכזבנו, כאבנו, ובכול פעם שמשהו לא נעים קרה לנו עוד חלק בנו נסגר ושמנו על עצמנו עוד מגננה. השנים חלפו ובסופו של דבר, היום אנו כבר לא מה שהיינו בילדותנו, אנו אמנם מנוסים ומפוקחים, אבל גם זהירים, חוששים, לא בוטחים והפגיעות שחווינו לאורך הדרך הרחיקה אותנו עוד ועוד מאותו מקור אנרגיה שהפך להיות פחות ופחות זמין לנו, עד אשר האהבה הפכה למילה בלבד, ולכמיהה מתמדת.

כולנו היינו אותם ילדים, מלאי מרץ, אוהבים, תמימים ופתוחים לכול, אבל החיים מלאי הפתעות ופעמים רבות מאתגרים. לכן זה כמעט בלתי נמנע שעם הזמן נפגענו, התאכזבנו, כאבנו, ובכול פעם שמשהו לא נעים קרה לנו עוד חלק בנו נסגר ושמנו על עצמנו עוד מגננה. השנים חלפו ובסופו של דבר, היום אנו כבר לא מה שהיינו בילדותנו, אנו אמנם מנוסים ומפוקחים, אבל גם זהירים, חוששים, לא בוטחים והפגיעות שחווינו לאורך הדרך הרחיקה אותנו עוד ועוד מאותו מקור אנרגיה שהפך להיות פחות ופחות זמין לנו, עד אשר האהבה הפכה למילה בלבד, ולכמיהה מתמדת.

כעת, בשלב זה המאסטר מצליח להסיר את החומות שהקיפו אותו כל השנים, והאנרגיה הזאת שוב נחשפת, אבל התהליך אינו קל. הסיפור מאחורי הקלף הוא סיפור תיבת פנדורה.
כשפנדורה פתחה את התיבה היא שחררה את כל צרות העולם, אך לצד כל זה השתחררה אל העולם גם התקווה. החומות שבנו לא נמצאות שם כבדרך אגב. הן נוצרו במתכוון כדי שנגן על עצמנו. סיטואציות רגשיות העיבו עלינו ונאלצנו להדחיק אותן ולבנות הגנה, אך הגנה הזו היא לא באמת מי שאנו, ובשלב מסוים עלינו להבין שאין ברירה אלא להתמודד עם הכאב, כיוון שזו הדרך היחידה להשתחרר ממנו.

All We Need Is Love

מעיין הנעורים הוא מקום נפלא בו הכול קל וברור. מקום רווי אושר שלווה ותקווה. אנחנו נמצאים במקום זה כשאנחנו נהנים מחיינו, כשהדברים מסתדרים עבורנו, כשיש לנו חשק לקום מוקדם בבוקר ולהתחיל את היום, כשמתחשק לנו לעבוד.
להיות במקום של מעיין הנעורים זה אומר לקום רבע שעה לפני השעון המעורר ולהגיד לעצמנו: "איזה כיף, עוד שעה אוכל להגיע לעבודה ולהתחיל לעבוד!" ובסיום העבודה – מתחשק לנו ללכת הביתה לפגוש את המשפחה והחברים. אנחנו יודעים שאנחנו ב"מקום" הזה כשיש לנו חיוך על השפתיים ולסובבים אותנו אין ברירה אלא לחייך בחזרה.

לא סתם אומרים שאהבה מרפאת. אלו הן לא רק מילים ופעמים רבות האהבה היא המרכיב הסודי של הרופאים המצליחים. לדעתי אחד מהדברים החשובים שהרפואה הקונוונציונאלית איבדה במהלך הזמן, זה את היכולת לאהוב. רופא המשפחה לפני חמישים שנה היה לב ליבה של הקהילה: את רופא המשפחה היינו פוגשים לא רק כשהיינו חולים, היינו פוגשים אותו במכולת, מזמינים אותו לאירועים חברתיים ולא פעם הוא היה בא לבקר אותנו, רק כי הוא היה בסביבה. המפגש עם הרופא של לפני 50 שנים היה ארוך יותר וכלל גם שיחות על החיים והתרופה שקבלנו הכילה מרכיב סודי שהרופא של היום כבר לא יודע לתת – אהבה.

הרופא של היום מחויב להקציב חמש דקות למפגש, וצריך לעמוד בדרישות טכניות רבות שכוללות לא רק מרכיב קצר של זמן, אלא גם הקלדה, קריאה מהמחשב וזאת תוך שהוא צריך גם לבדוק אותנו. אין לו זמן לחייך, לגלות אמפטיה ולאהוב.
זו הסיבה שבגללה הרפואה המשלימה כל-כך מצליחה, כי היא מצליחה להשלים את מה שהרפואה הקונוונציונאלית לא יודעת כבר לתת – אהבה. לכן גם אם תרופה הומיאופתית זה רק מים (לצורך הדיוק זה אלכוהול), גם אם הדיקור הסיני זה לא יותר מאשר מחטים מטרידות, העובדה שהלקוח יכול לדבר, לשתף, לדבר באריכות על הבעיה ולקבל יחס ואמפטיות – זה החלק החשוב שבזכותו המטופל מבריא.   

פעמים רבות זה לא התרופות שעושות את העבודה, אלא הטיפול המסור והאהבה שנותן הרופא למטופל שמבריאים אותו. האמרה: "האהבה מרפאת" אינה עוד אמרה שגורה אלא עובדת חיים, וכשהיא משולבת בטיפול המסורתי היא יוצרת פלאים. כשהרופא שלנו קשוב אלינו, תומך בנו ומבין את כאבנו הוא גם עוזר לנו להחלים ואפילו האנטיביוטיקה שקיבלנו תפעל טוב יותר.

כשאנחנו טומנים עמוק באדמה את הכאב שלנו אנו קוברים גם את האהבה. פתיחת תיבת הפנדורה של חיינו וההתמודדות עם כל שהותרנו מאחור, מחלצת את האהבה הזאת נותנת לה דרור ותקווה להתחדש. קלף הכוכב מייצג את הכוחות החיוביים בחיינו ואין דבר חשוב מלשחרר את אותה אהבה ולפתוח את לבנו ואת יכולתנו לאהוב. אולי זה ישמע כמו קלישאה, אבל אכן אין דבר העומד בפני כוחה של האהבה וכוחם של החיים.

קלף הכוכב - לפתוח את תיבת פנדורה

קלף הכוכב בקריאה:

קלף הכוכב מראה כי אנו נהנים מהחיים שלנו. טוב לנו ואנו מאושרים. אם ייצא קלף זה, זה אומר שאנו בדרך למצוא את מעיין הנעורים, שהלב שלנו במקום הנכון ושאנו אוהבים את מה שאנו עושים, ונהנים ממה שיש לחיים להציע. זהו קלף של תקווה, אופטימיות, אהבה, אושר והצלחה.

הכוכב הוא קלף של תמימות, כנות וטוהר. הקלף מראה שאנו צריכים להיות במקום נקי בחיינו, שאנו לא צריכים להחביא את מי שאנו או את התחושות שלנו ושאנו צריכים להתנהל באותנטיות מול העולם. הקלף מייצג אוצר שנמצא אצלנו, אוצר נצחי שכן הוא מבוסס על מקור פנימי, וכפי שלמדנו בקלף הקודם, קלף המגדל, כשהאושר בחיינו נובע מפנימיותנו, נוכל לעמוד בכל טלטלות החיים.

כאשר קלף הכוכב יוצא במיקום של עתיד בפרישת טארוט המשמעות היא שכרגע השואל אמור למצוא את מעיין הנעורים שלו, והוא נמצא בשלב שלפני התהליך. חשוב לעודד אותו לפתוח את התיבה הזאת, להוציא את הכביסה המלוכלכת, להסביר לו על תהליך ההתנקות ולהכין אותו שהתהליך עשי להיות לא קל. זהו השלב בו פצעים ישנים עומדים להיפתח אבל זה מחיר ששווה לשלם בדרך אל האושר.

אם לשואלת יוצא קלף הכוכב בקריאה קלטית הבאה לנתח את הזוגיות שלה ושל בעלה בשנה הקרובה, הקלף אמנם חיובי, אך גם יראה לנו שעל השואל לשחרר מטענים ישנים ולבצע ניקיון פנימי כדי שזה יקרה.
הקלף מראה שהשואלת צריכה לפתוח את תיבה הפנדורה שלה, להוציא את הכביסה המלוכלכת: לצעוק, לכאוב, לבכות, לריב. אולי היא תלך לאמא שלה, אולי הם יהיו קרובים לפוצץ את הכול. אבל לאחר שהכול יצוף והדברים יאמרו ויטופלו תישאר האהבה שהייתה שם. האהבה שהתחילה את הכול ונקברה מעל  פחדים, כאבים, אכזבות ושאר הרגשות השליליים שהזוגיות אספה במהלך השנים. וכשהשואלת תתמודד אם העבר, ותשחרר את כל הרגשות השליליים האלו היא תוכל לצעוד בבטחה אל עתיד חדש ומאושר.

Save

Save

הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

8 thoughts on “קלף הכוכב: מעיין הנעורים”

  1. איזה מדהים
    היום יצאתי על אמא שלי על העבר.
    אחרי 20 שנה שלא עשיתי זאת.
    ופתחתי קלף כדי להבין מה עובר עלי

  2. סמדר לב ים

    שגיא
    תודה על הניתוח היפה והמעניין של הקלף בפתיחה השבועחת.
    כרגיל…הכתיבה שלך מעודדת אותי.
    ישר כוחך!!!

  3. מרגלית טוביאנה

    מרתק ומעניין כשאני פותחת קלף בול התהליך שאני עוברת כעת בתקופה הזו

    1. אביבה עמירה

      פשוט מרתק ומעניין מאד לקרוא את מה שאתה כותב כל כך נכוןלגבי קלף הכוכב♥️♥️♥️

  4. כרגיל אני מרותקת לחומר שמוגש בדרך קלה להבנה תודה

  5. רות. לפגוט

    אתה תותח אין אין אליך תשלח לי גברים אני צמאה לכל שעור או מאמר שלך ישר כוח רות הלפגוט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *