אודות שגיא

נעים מאד, אני שגיא מנדלבוים, מורה לטארוט ולחלומות ככלי לצמיחה אישית ומודעות עצמית. אני מנחה קורסים בנושאי טארוט וחלומות כבר 27 שנים, וכיום יש לי מרכז לימודים במרכז תל-אביב שבו אני מעביר את הקורסים.

את דרכי הרוחנית התחלתי בתקופת הצבא. שם, אמנם לא היה דבר מעניין והייתי “עוד ממר”מניק שחייו מתוכננים בקפידה”, אולם מפגש מקרי עם מורה ייחודית הוביל לשלוש שנות חניכה לא שגרתית בתחום הטארוט והחלימה, בהן למדתי לימודי טארוט אינטנסיביים, חלומות ומשמעותם ואת תורת החלימה.

את קלפי הטארוט לא למדתי בצורה שגרתית. ‘שיעורי הטארוט’ שלי היו אוסף של שיחות שבועיות, לפעמים מלווים במסע למקום בעל אנרגיה מיוחדת, בהם המורה שלי ואני היינו מנהלים שיחות על החיים, על מודעות ועל התפתחות רוחנית. השיחות היו מלוות בתרגולים מיוחדים שאותם גם תרגלתי בין מפגש למפגש, ומידי כמה שבועות המורה שלי הייתה לוקחת אותי למקום קבוע, בו היא הייתה מחברת את מה שנלמד עד כה עם קלפי הטארוט הרלוונטיים.

מנחה הקורס שגיא מנדלבוים

הגישה שלי לקריאה בקלפי טארוט

הפירושים של הקלפים כפי שאנו מכירים אותם (4 מטות = חתונה, 3 גביעים = שמחה), הנם רק קצה קרחון של חכמה עתיקה המשלבת את הבנת חוקי החיים עם השפה דרכה החלקים השונים הקיימים בנו יודעים לדבר אחד עם השני. העובדה שקלף מכיל את הפוטנציאל של חתונה למשל, אינו מתקרב כלל למשמעות העמוקה שלו, כיוון שכדי שדבר יתרחש בעתיד, אנו זקוקים להבנה עמוקה יותר של מה לא עובד נכון היום.

לכן כשאני מלמד קלפי טארוט אני שם דגש בעיקר על החלק הטיפולי. התשובה “כן, יהיה קידום בעוד חצי שנה”. למשל, לא מקדמת את השואל, כיוון שכל עוד הוא אינו מזהה את הגורמים המעכבים אותו בחייו, כל עוד הוא לא יודע כיצד לפעול כדי לעזור לעצמו, התוצאה לא תגיע.
מטרתו של הקורא בקלפים, היא לעזור לשואל לשאול את השאלות הנכונות ולהבין מהו המכשול האמיתי הקיים בחייו.

במהלך שלושת שנות החניכות שלי קיבלתי את הכלים הבסיסיים שפתחו לי צוהר אל תוך עולם הרוח שלא היה מוכר לי, והם משמשים לי ככלי עזר בכל הקורסים אותם אני מנחה.
לאחר תקופת החניכה, השתנה “נתיב” החיים שלי: עבדתי שלוש שנים כטכנאי חקר השינה במכון לחקר השינה בתל-השומר ובמקביל למדתי הומיאופתיה קלאסית בקולג’ הישראלי אצל ד”ר רוזנטל. לאחר סיום הלימודים התפרנסתי בעיקר מטיפולים, מלימוד תורת הקלפים והחלומות, ומפרויקטים שיווקיים שונים שקידמתי בתחום הרוח.

בראש ובראשונה אני מאמין כי הגורל איננו קבוע מראש. בשונה מגישות רבות הקיימות בהם מפרשים את הקלפים בגישה הפטאליסטית (בגיל 30 יהיו לך שני ילדים בעלי עיניים חומות וכיוצא בזה..) אני מאמין שבחירת האדם חופשית היא ולכן תפקידם העיקרי של הקלפים הוא להעלות מידע מהלא מודע, אל המודע. כמו כן הטכניקה בעיני איננה העיקר. בשיעורים אני משלב את הידע הקושר את חבילת הקלפים ככלי הנועד לעזור לנו להתפתח, לצד סיפורים מן המיתולוגיה היוונית אשר מצליחים להעביר באופן החזק ביותר, לדעתי, את משמעות הקלפים. בעזרת מסרים וסיפורים אלה ומשמעותם ניתן להרגיש מה באמת קורה בחייו של השואל הפונה לייעוץ בקלפי הטארוט ולקבל כמובן מימד נוסף לגביו.

לשאלת רבים – אינני "עושה קריאות קלפים"

במקום זה אני מלמד את הרעיונות והאמונות העומדים מאחוריהם מאחר ואני מאמין כי הקלפים הנם כלי להתפתחות אישית ולא כלי לשעשוע. את אלו המחפשים עזרה אני מזמין לעבור תהליך מעמיק של עבודה עם חבילת הקלפים ולמצוא את הפתרון שהם מחפשים בתוך עצמם.

ולסיום, אני מאמין כי קריאת הקלפים הנה אומנות בה אנו נדרשים לראות כיצד עולם הרוח בא לידי ביטוי בעולם החומר ומה קורה בתהליך היווצרות זה. כי הרי בסיכומו של דבר כל “ההתחלות” מקורן בעולם הרוח ורק שאלה אחת נותרת פתוחה: האם התחלות אלה יצליחו באמת להתממש בעולם החומר?


טור קבוע בירחון חיים אחרים
במשך 8 שנים כתבתי טור קבוע בירחון "חיים אחרים" בנושאי טארוט, חלומות או מודעות עצמית.

טור בפורטל וואלה-ניו אייג’
כתבתי טור קבוע בפורטל וואלה-ניו אייג’, עד לסגירת הפורטל.

פורום טארוט בוואלה
ניהלתי במשך 7 שנים את פורום טארוט בוואלה, עד שהעברתי את התפקיד למירי בת-שדה, בוגרת קורס שלי.


ראיון בתוכניתו של שחר בן פורת ברדיו סול

על הקלפים ומקורם, כיצד הגעתי לתחום מה אפשר לקבל מהקלפים, וכיצד זה קשור לעולם החלומות.


שאלות ותשובות בנושא קלפי טארוט בוואלה-צ'ט


כתבו עלי

חיים אחרים, דצמבר 2017

לאשה, 10.7.17
להגדלה, לחצו על התמונה

זמן צפון/שרון 6.10.17

ידיעות אחרונות, זמנים מודרניים 26/04/06

TimeOut 13/04/06

Timeout

"לאשה" 21/02/05

כתבה ב"לאשה" עמוד 1
כתבה ב"לאשה" עמוד 2

"חיים אחרים" יולי 1998