מסר שבועי בקבוצת הוואטסאפ

פתרון חלום

החלום המוצג במסגרת למטה הינו חלום של אחת מהמשתתפות בקורס חלומות שביקשה פתרון לחלום שהטריד אותה.
בחרתי להציג חלום זה כיוון שחלומות העוסקים בתוואי הקרקע פעמים רבות יספרו לנו משהו על הדרך בה אנו הולכים ועל הבחירות שאנו עושים.
תוואי הקרקע זהו אחד הכלים בהם משתמש הלא מודע שלנו כדי לספר לנו מה הוא חושב על הדרך בה אנו הולכים.
ומה רוצה לספר לנו הלא מודע?

את זה תוכלו לגלות מייד, ואני מקווה שדרך פתרון חלום מיוחד זה אוכל לשתף אתכם בתהליך אותו אני עובר כשאני פותר חלום.

פתרונות של חלומות נוספים אתם מוזמנים לקרוא במדור פתרון חלומות

חלמתי שאני הולכת לפגוש את אחד הלקוחות שלי (אני עצמאית, גרפיקאית) בבית הדפוס שאיתו אני עובדת. אני לא יודעת מדוע, אבל בחלום החלטתי ללכת לשם ברגל (גם במציאות זה לא ממש רחוק). אולם למרות שאני מכירה היטב את הדרך הזו, בחלום הכול היה שונה: הנוף, סימני הדרך, ובעיקר הדרך לשם שהייתה מייגעת, קשה ומסוכנת. כדי להגיע לבית הדפוס הייתי צריכה לטפס על מדרון הר תלול, ואז לרדת במדרון תלול מהצד השני. הייתי צריכה להלך על אבנים לא יציבות, לטפס מעל בולי עץ, וברוב הזמן נזהרתי שלא להחליק וליפול והרגשתי כמה אני מתאמצת. אני זוכרת שאמרתי לעצמי שכשאגיע לפגישה כבר לא אהיה ייצוגית ושככה לא נכון לפגוש לקוח, למרות ואנו כבר מכירים כבר זמן רב.

בשלב הזה התעוררתי ונזכרתי שהפגישה עם הלקוח המסוים הזה צריכה להתקיים בעוד יומיים.
מה החלום רוצה להגיד לי?

רקע: אני רווקה, בת 32 והעסק שלי עובד מאד טוב. אני לא בטוחה שזה חשוב, אבל הלקוח שאליו הלכתי בחלום הוא הלקוח הכי גדול שלי.

יש שאלה בנושא חלום על הר או משהו שרציתם להוסיף? כתבו בתגובות! ואם עשינו לכם חשק ללמוד עוד בואו לקרוא על קורס פיענוח חלומות ולקבל פרטים נוספים

דרך פתרון החלום

שלב ראשון בפתרון חלום – הקשבה

להקשיב לחלום זה אומר להתבונן מהצד ולהרגיש מה הם ההדגשים הנכונים ומה החלום בעצם רוצה להגיד לנו. כדי להקשיב נכון, לא חייבים להכיר סימבולים, אלא צריך את היכולת לתת למילים של החולם לסחוף אותנו, כמו בסיפור, למקום אחר. מקום שממנו נוכל לעשות סינתזה, להבין מה מציק לחולם ומה בעצם רוצה לצאת מהסיפור של החלום החוצה. 

תוואי הקרקע היא הדרך של הלא מודע שלנו להגיד לנו על מה אנו באמת עומדים ומה אנו מרגישים לגבי נושא השאלה.

לכן הדבר הראשון שאנו צריכים לעשות כשפותרים חלום הוא לעצור לרגע ולחשוב מה הסיפור של החולם מעורר אצלנו? מהן המחשבות שעולות לנו? באו ננסה, אם כך, לעצור לרגע ולדמיין את הסצנה הראשונה של החלום. מה עולה לנו בראש? 

החלום מתחיל לכאורה כמו יום עבודה שגרתי: החולמת בדרך לפגישה עם לקוח בבית הדפוס, אלא שזה לא באמת יום שגרתי, נכון? הרי מדובר בחלום.
חלום הרבה פעמים דומה בתבנית שלו לתסריט של סרט, ובסרט ברור לנו שכל דקה היא חלק מהעלילה ויש לה משמעות. לכן דרך קלה להבין את פירוש החלום היא לדמיין שהחלום הוא סוג של סרט ולנסות לנחש מה יקרה עכשיו.
אם זה היה סרט, אני הייתי חושב התסריטאי התחיל כך את הסרט לא כדי לשעמם אותנו עם שגרת יומו של הגיבור, אלא כדי לספר לנו משהו על הגיבור. כמו כן בסרט זה יהיה ברור לי שכשהשגרה תשבר – תתחיל העלילה. 

ואכן בחלום שגרת היום נשברת, והחולמת מתקשה להגיע אל המפגש השגרתי עם הלקוח. שוב ושוב הנופים משתנים וההליכה הקלה אל בית הדפוס הופכת למסע מייגע, אך החולמת ממשיכה להתגבר על המכשולים הרבים.
עכשיו נעצור שוב וננסה לראות מה הסצנה הזו עושה לנו.

לי היא נותנת תחושה של קושי, כאילו הדרך אל הפגישה עם הלקוח בכול רגע הופכת להיות קשה יותר ויותר. בתחושה שלי זה נראה כאילו משהו מנסה לעצור אותה ולמנוע ממנה להמשיך ללכת. 

בסוף הסרטון הקצר בוחר הבמאי לתת לשחקנית הראשית לספר לנו שמה שמטריד אותה הוא שהיא עלולה שלא להיות ייצוגית בפגישה עם הלקוח. ושוב, אם היה זה סרט – מה הייתם חושבים על הגיבורה.
אני חשבתי שכנראה כל-כך חשובה לה התדמית שלה, שלמרות כל הבעיות והקשיים שהדרך מציבה לה היא לא מרשה לעצמה לספר ללקוח את האמת – שהדרך לפגישה הפכה להיות בלתי אפשרית ושהיא מתנצלת שכך היא נראית.
הייתי מצפה, דווקא בגלל שזהו לקוח ותיק שהוא יקבל את ההתנצלות שלה בקלות, אולם למרות זאת נראה לי שמאד אכפת לה מה הלקוח חושב עליה ושאם היה סלון יופי צמוד לבית הדפוס, היא הייתה מתעכבת עוד חצי שעה רק כדי להראות כמו שצריך. 

שלב שני – סימבולים: נושא החלום, תוואי הקרקע והדרך

נושא החלום
ברוב החלומות קיים נושא שהחלום עוסק בו. נושא שהלא מודע כבר זמן רב בוחן, מנתח ומעבד. בעוד שאנו עסוקים במרוצת היום יום, בלילה הלא מודע אוסף את כל הרשמים שאספנו ואת כל הנתונים ומעבד אותם ביסודיות. אז הוא יכול להצביע על קונפליקטים ולהביע את המסקנות שלו בחלום. לא תמיד הלא מודע שלנו מספק לנו מספיק מידע על פיו אנו יכולים לקבוע מה הוא נושא החלום, אולם בהחלט ניתן לקבוע שחלום זה עוסק בקריירה. מסיבה זו בחרתי לפרש את הסימבולים ביחס לנושא זה. 

חלום על הר וטיפוס על הר

תוואי הקרקע
הקרקע מתארת את תחושת המציאות שלנו ביחס לנושא החלום. תוואי הקרקע היא הדרך של הלא מודע שלנו להגיד לנו על מה אנו באמת עומדים ומה אנו מרגישים לגבי נושא השאלה.
כיוון שתוואי הקרקע של החולמת מתאר יותר מהכול מאמץ מרובה וחוסר יציבות, נראה שתוואי הקרקע מייצגת את הקשיים ואת חוסר היציבות הקיימים בקריירה של החולמת. 

הדרך
הדרך בה אנו הולכים  מסמלת את תהליך ההתקדמות שלנו בנושא החלום. בחלום זה, כיוון שהדרך לא קלה, נראה שיש ניסיון לרמוז לחולמת שהדרך בה היא פועלת בעסק שלה אינה פשוטה.

שלב שלישי – סינתזה

עכשיו כשיש לנו את כל הנתונים: הקשבנו, הבנו את הסימבולים שהחלום מציג לנו, אנו יכולים להבין שזהו חלום פסיכולוגי ויכולים להבין מדוע הלא מודע הציג את הסיפור ואת הסימבולים בצורה, בסדר ובדרך הזו. 

את התשובה כמובן לא אנו יכולים לתת, ואת פתרון החלום רק החולם יכול להבין, אולם אנו יכולים לעזור לו לחבר את הנקודות ולשאול את השאלות הנכונות. 

והתשובה לחולמת…

החלום שלך מתחיל בשגרה של עבודה, ונראה שלכאורה הוא עוסק בבעיית הלקוח שלך, כי הרי התעוררת עם זיכרון שאת אמורה לפגוש את הלקוח הזה בעוד כמה ימים.
אבל לדעתי החלום אינו עוסק בבעיית הלקוח, כי אם בבעיית העסק כולו. העובדה שאת מתקשה להגיע לפגישה עם הלקוח, שהדרך שלך קשה ולא יציבה, ושאת צריכה כל-כך להתאמץ, מרמזים על כך שיש משהו בדרך שאת מפעילה את העסק שלך שבמידה מסוימת הופך כל העניין להיות  מייגע, מתיש ואפילו פוגע בך או בעסק שלך.
נסי לחשוב איפה את מרגישה שיש קושי בעבודה: זה יכול להיות קשור לדרך שאת מנהלת את העסק שלך באופן כללי, לדפוס העבודה עם בתי דפוס, עם לקוחות או עם הלקוח הספציפי הזה.
מה שזה לא יהיה, הלא מודע שלך כבר הגיע למסקנה שאת זקוקה לשינוי וממליץ לך לבחון דרכים ורעיונות חדשים. 

החולמת שיתפה אותנו שאכן כבר כמה חודשים שהעסק קצת תקוע ושהיא מרגישה שהיא "לא הולכת בדרך הנכונה". היא ספרה לנו שהיא מתוסכלת כיוון שהלקוחות הגדולים שלה מנצלים את החברות שלה, ומבקשים הרבה טובות על הדרך ללא תמורה, כולל למשל ליווי לבתי דפוס. העובדה שהיא לא גובה עבור הזמן שלה פוגעת בה, בפרנסה שלה, בזמן הפנוי שלה ובעקר היא מרגישה שזה בא על חשבון לקוחות חדשים.
החולמת החליטה לאזור אומץ, ולמרות שהיא מאד פחדה מהתגובה של הלקוחות, לדבר אתם על התמורה שמגיעה לה עבור הזמן שהיא משקיעה בהם.

כיצד לפתור חלומות – פינת הסימבולים

הדרך בחלום

הדרך בה אנו נוסעים בחלום מסמלת את הדרך בחיים. תווי הקרקע, הראות, הקלות בה אנו נוסעים מייצגים את הקשיים והמגבלות שיש לנו בדרך אל המטרות שאנו מציבים לעצמנו בחיים. כך למשל חלום בו אנו נוסעים במכונית בעליה, בו המכונית שלנו מאד מתאמצת וקצב הטיפוס מואט עד לכדי עצירה, יכול לסמל שהדרך שלנו בחיים קשה, שאנו מרגישים שההתקדמות שלנו בחיים איטית ושהמטרות אליהם אנו שואפים מאד קשות להשגה.
לעומת זאת חלום על נסיעה מהירה במדרון בו אנו חוששים לאבד שליטה יכול להראות על פחד מאיבוד שליטה בתחום מסוים בחיינו. 

הר בחלום ותוואי דרך
הדרך בה אנו נוסעים מסמלת את הדרך בחיים. תווי הקרקע, הראות, הקלות בה אנו נוסעים מייצגים את הקשיים והמגבלות שיש לנו בדרך אל המטרות שאנו מציבים לעצמנו בחיים.

תווי הקרקע חשובים לא פחות. מהמורות בכביש, בורות למשל יכולים להצביע על תחושה אותה אנו חווים בערות של קשיים ומכשולים אין סופיים הנקרים בדרכנו. כביש חלק ומסוכן יכול להראות כי אנו מרגישים לא רק שהדרך אל המטרה שלנו היא קשה כי אם גם יש תחושה של סכנה. 

פעמים רבות אנו יכולים לחלום שאנו הולכים לאיבוד, שאנו לא יודעים היכן אנו, שואלים איך להגיע, או שהולכים ללא מטרה ברורה. חלומות אלו לרוב יהיו קריאת כיוון לחולם ורמז לכך שהגיע הזמן להציב לעצמו מטרות ברורות יותר בחיים ולהתקדם הלאה.

קיראו עוד על פיענוח חלומות, ואולי תרצו לקרוא גם על קלפי טארוט

Save

קורס התפתחות והעצמה אישית דרך פתרון חלומות

הגעתם עד לכאן, ואתם כבר יודעים המון על הר בחלום. יש שאלה בנושא או משהו שרציתם להוסיף? כתבו בתגובות! ואם עשינו לכם חשק ללמוד עוד בואו לקרוא על קורס פיענוח חלומות ולקבל פרטים נוספים

הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

3 thoughts on “פירוש חלום – מה מסמל טיפוס על הר”

  1. שלום רב
    נתקלתי באתר שלך ממש במיקרה גם לי יש תחביב לפירוש חלומות (כמובן שלא ברמה המקצועית שלך)אני שמח מאוד לבקר באופן קבוע באתר שלך וללמוד מהדרך המקסימה שלך לפרש חלומות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *