מסר שבועי בקבוצת הוואטסאפ

קלפי החצר בטארוט – מבוא

אל יאוש!

לא מעט פעמים נתקלתי בקוראים מתוסכלים שהוציאו את קלפי החצר מהחפיסה שלהם. "אנחנו לא מבינים את משמעות קלפי החצר", הם אומרים, "ולכן הוצאנו אותם מחפיסה". אני בטוח כי הם לא היחידים וכי ישנם קוראים אשר גם אם הם לא עשו זאת בפועל הם בהחלט שוקלים לעשות זאת.. אז לפני שאתם מוציאים את הקלפים, לפני שאתם "מעלימים" 16 מתוך 78 החלקים הקיימים בנו. לטובת כל אלו, בואו ננסה להבין את משמעות קלפי החצר.

קלפי החצר הם הלך רוח, רעיון, אנרגיה המלווה את השואל לתקופה מסוימת. הם יעזרו לנו להבין טוב יותר את מה שקורה מאחורי הקלעים, את הלך החשיבה של השואל. את ה"למה". אולם הם לא נותנים תשובה סופית.

קלפי החצר

לפני הכל אני מרגיש צורך להקדים ולסייג את דבריי. ישנם גישות רבות בקלפי טארוט, אולי בארץ שלנו הדבר פחות מורגש, אולם ישנם מאות רבות של סוגי קלפים וזה אומר שישנם מאות רבות של דעות וגישות. אחת המחלוקות הגדולות ביותר שיש בין הקוראים והגישות השונות עוסקות קלפי החצר. אני מציג את הגישה שלי לקלפים ככלל ולהבנת קלפי החצר בפרט, שהנה אחת מתוך גישות רבות ומקווה שתוכלו להפיק ממנה את המקסימום.

בשבועות הקרובים אכתוב מספר מאמרים על נושא קלפי החצר ואני מקווה שאלו יהיו לכם לעזר.

 

קלפי החצר מייצגים את ההזדמנויות בחיינו

כדי להבין את קלפי החצר אנו צריכים תחילה להבין מדוע הם נמצאים בחפיסת הקלפים, או לייתר דיוק – אילו חלקים בנו הם מייצגים. חפיסת הקלפים, כאמור, מתחלקת לשלושה חלקים: קלפי מייג'ור ארקנה, קלפי מיינור ארקנה וקלפי החצר.

זוהי לא חלוקה שרירותית, אלא חלוקה המייצגת את תהליכי המימוש בחיינו. הכל מתחיל בעולם הרוח. בכל תהליך בחיינו תחילה מתעוררים החלקים הגבוהים שבנו ולאחר מכן נפגוש בצורך לממש את החלקים האלו בעולם החומר ולהפוך אותם מעשיים.

זה יכול להיות תובנה המתעוררת בנו ובה אנו "פתאום" מבינים כי אנו רוצים לעזוב את מקום העבודה, וזה יכול להיות אפילו תובנה אשר תוביל אותנו למסקנה כי אנו רוצים לאכול דבר מה. הכל מתחיל שם למעלה, בעולם החומר. השאלה הגדולה בחיים היא האם תובנות אלו יתממשו בעולם החומר. כאן נכנסים שתי חפיסות הקלפים הנותרות אשר עוסקות בתהליכי המימוש.

קלפי המיינור ארקנה מייצגים את עולם החומר. את תהליכי המימוש. הם יראו לנו "תאכלס" האם הרעיונות, או ההוויות הרוחניות שלנו, מצליחות למצוא את דרכם לעולם החומר (או לא). כאן נראה אם אותן תובנות יצליחו להתממש ואיך. גם אם קלפי המיינור יראו דרך ולא תשובה של "כן ולא", התהליך אותו השואל צריך לעבור, המסר, יהיה ארצי, ברור. אנו נראה מה השואל צריך לעשות "תאכלס" על-מנת לממש את הוויה הרוחנית בעולם החומר.

קלפי החצר בשונה מקלפי המיינור, מייצגים ההזדמנויות בחיים. הבעיה היא שאת ההזדמנויות בחיינו, כמו החיים עצמם, ניתנים להבנה רק כשאנו מביטים בהם מאחור. רק לאחר מעשה אנו אומרים לעצמנו: " אם רק לפני 3 שנים הייתי אומר לבוס שלי "כן", היום הייתי יכול להיות…" (נשאיר את זה לדמיון שלכם). "אם רק הייתי לפני 5 שנים משקיע במניות יחד עם החבר שלי כשהוא הציע את זה… היום הייתי יכול לקנות…". או "אם רק הייתי מחפש עוד 10 דקות חניה, לא הייתי מקבל דו"ח".

 

מלכת המטותמה ההבדל בין הזדמנות לאירוע ממשי

מה ההבדל, אם כך, בין הזדמנות לאירוע ממשי? את התשובה אני אתן בדרך של דוגמא. נאמר שבאה אלינו בחורה השואלת אם היא תמצא זוגיות בחודש הקרוב וייצא קלף מלכת הגביעים, המייצג בין השאר, אנרגיה של רומן. התשובה שלנו תהיה כי יש לה הזדמנות לרומן בחודש הקרוב. אולם היא חייבת להבין כי זו הזדמנות ולהבין כי אם היא לא תנצל הזדמנות זו דבר לא יקרה. בפועל זה אומר כי אם חברות מנסות להכיר לה מישהו – היא חייבת ללכת! אם חברות רוצות לצאת לערב בנות כדי לפגוש בחורים – היא חייבת לנסות! וכדומה.

מצד שני, אם היה יוצר קלף כמו אס הגביעים, אס המטבעות או קלף נפלא אחר השייך לחפיסת המיינורים, אז הפגישה המקרית אם בן הזוג הייתה מתרחשת בכל מקרה. גם אם השואלת שלנו הייתה מודיעה ברגע האחרון לחברות שלה כי היא לא תגיע כיוון שיש לה כאב ראש, ומבטלת. גם אז בכל מקרה המפגש המקרי יתקיים. זה יכול להיות פגישה בבית המרקחת אליו היא תגיע כדי לקנות כדורים לכאב ראש, שליח פיצה שיגיע לביתה וכדומה. בכל מקרה זה יקרה. נוכחות של קלפי החצר מראה כי יש צורך לשים לב לאירועים השונים בחיינו. לרוב אנו נוטים שלא לשים לב לאירועים אלו ולהחמיץ את ההזדמנות, אולם קלפי החצר יכולים להראות לנו היכן אנו נוטים לשגות ומה עלינו לעשות כדי שההזדמנויות האלו לא "יברחו" מאתנו.

 

ההזדמנויות בחיינו הנם תוצאה של שינויים חברתיים

כשהמורה שלי לימדה אותי את קלפי החצר, היה לי קשה מאד לקבל את רעיון ההזדמנויות. מבחינה פילוסופית זה לא הסתדר לי. לא הבנתי מדוע כלל נוצרים הזדמנויות בחיינו. כיצד ייתכן שהדברים אינם "קבועים" או ברורים. מדוע נוצרים "פתחים" כאלו גדולים באפשרויות ויכולות המימוש שלנו. כדי לענות על שאלה זו יש לחזור ולהבין את להבדלים בין הגישות השונות בקלפי הטארוט, שהם בעצם הגישות השונות לחיים. ישנם שתי גישות חשובות המנוגדות זו לזו. הראשונה נקראת הגישה הפטליסטית והיא טוענת כי החיים שלנו נקבעו מר
אש. לעומתה הגישה אקזיסטנציאליסטי טוענת כי אין כזה דבר הנקרא גורל וכי הדברים לא נקבעו מראש. הכל תלוי בנו.

האמת היא לא שחור ולבן ולמרות שאני אקסיסטנציאליסט בתפיסה שלי אני חייב להודות כי ישנם אלמנטים פטליסטים בקריאת הקלפים. לא משנה כמה אנו רוצים להשתנות וכמה נשנה את עצמנו, לא משנה כמה נצליח לשנות, בסופו של דבר אנו מוגבלים. אנו מוגבלים כיוון שאנו יצורים חברתיים וכיצורים חברתיים, אנו נמצאים בשליטתה של החברה. בסופו של דבר אנו "מתאמים" את מי שאנו מול החברה. לדוגמא, אני יכול להחליט כי התעסקות עם כסף איננה דבר נכון, אולם לא אוכל באמת לוותר על זה. מדוע? כיוון שאנו יצורים חברתיים. למעט האפשרות שאעבור למנזר אי שם בהודו, לא אוכל באמת להחליט כי כסף איננו צורך עבורי. החברה שלנו היא חומרית, כסף הוא חלק ממנה וכל עוד אני חלק מהחברה, אני מושפע ממנה וצריך לפעול על-פי "הכללים" שלה, וכסף הוא בהחלט אחד מהם. שורה תחתונה; לא משנה כמה שינוי פנימי אני אעבור עד שהחברה לא תשתנה, לא אוכל לעשות דבר בעניין. אם אחליט לנסוע מחר להודו ל3- חודשים, הביצוע לא יהיה כל כך פשוט.

עכשיו אני צריך להתחיל במשא ומתן עם החברה. אני צריך לפנות לאישתי, הוריי, חברים, מטופלים, תלמידים ולהתחיל במסע שכנוע העוסק בסוגיה: מדוע אני צריך לנסוע להודו. אני לא יכול סתם לנסוע, אלא צריך את "אישור" החברה. קלפי החצר מייצגים את המקום בו ציפורני החברה, הנעוצים בנו כל כך חזק, משתחררים מעט ומאפשרים לשינוי להתרחש בחיינו. אז נוצרת ההזדמנות וזה המקום בו השואל צריך להחליט אם לפעול או לא.

 

קלפי החצר לא נותנים תשובה סופית

הכלל הראשון בהבנת קלפי החצר הוא להפנים את העובדה כי קלפי החצר לא נותנים תשובה סופית! קלפי החצר הם הלך רוח, רעיון, אנרגיה המלווה את השואל לתקופה מסוימת. הם יעזרו לנו להבין יותר טוב את מה שקורה מאחורי הקלעים, את הלך החשיבה של השואל. את ה"למה", אולם הם לא נותנים תשובה! קלפי החצר הם כמו הטיט, או המלט להם אנו זקוקים בעבודות הבניין. הם אלו המחברים את כל החלקים השונים של הקריאה. אמנם הם לא יתנו לנו תשובה סופית, אולם הם יוכלו בהחלט לעזור לנו להבין את השואל ואת מעשיו ולהראות לנו "לאן הרוח נושבת".

נסיך גביעיםמבנה קלפי החצר

ישנם 16 קלפי חצר המחולקים לשתי קבוצות שאינן שוות. בקבוצה אחת נמצא את האבירים, ארבעה במספר, ובקבוצה השניה נמצא את המלכים, המלכות והנסיכים; 12 במספר. את הקבוצה האחרונה נוהגים לאפיין דרך 12 המזלות האסטרולוגיים שהנם 12 טיפוסים, או אנרגיות. כל קלף מאופיין על ידי המזל האסטרולוגי המייצג אותו.

כל קלף חצר (פרט לארבעת האבירים) מייצג אנרגיה, המשפיעה על השואל ואשר נמשכת 13 חודשים. ההשפעה של הקלף מתחילה ביום תחילת המזל האסטרולוגי של הקלף ומסתיימת בסיום יום המזל האסטרולוגי של הקלף 13 חודשים לאחר מכן. מיקום הקלף קובע את נקודת השיא בה נמצא השואל, כאשר תחילת השפעת הקלף תמיד תהיה רטרואקטיבית למיקום הקלף (משפט קשה, צריך לקרוא אותו שוב ולאט!). ארבעת האבירים אינם מייצגים זמנים כי אם אירועים קצרים בחיי השואל. משך האירוע אמנם קצר, אולם ההשפעה שלו עלינו יכולה להיות חזקה כל-כך שהיא תשאיר את חותמה לאורך כל חיינו.

בואו ניקח לדוגמא חתונה. טקס החתונה אינו אורך זמן רב (10 דקות מקסימום!). זה אירוע קצר, אולם הוא משפיע על כל חיי השואל. זה מתחיל שנים לפני שאפילו שהשואל פגש את המיועדת, בשלב בו הוא רק "פינטז" על זוגיות וחתונה, וגם אם חיי הנישואין של השואל ייכשלו אירוע זה תמיד ילווה אותו. גם אם הוא יתגרש לאחר 5 שנים, הרי שהוא תמיד יהיה "נשוי לשעבר" ולא יצליח "להיפטר" מאירוע גורלי הזה. מימוש קלפי האבירים והפיכתם מהזדמנות לאירוע ממשי תהפוך את האירוע עצמו לאס ותתחיל התחלה חדשה וסוערת, בהתאם ליסוד אותו האביר מייצג.

 

הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *