מסר שבועי בקבוצת הוואטסאפ

סטיב (ממינקרפט) – אחד הגיבורים שלי

אני רוצה להכיר לכם את אחד הגיבורים שלי – את סטיב. 

סטיב הוא אמנם רק דמות של משחק מחשב, והתמונה שאתם רואים כאן היא של שחר, הבן שלי, גיבור אחר בחיי, מחופש לסטיב (תחפושת, אגב, שאשתי הכשרונית עבדה עליה רבות), אולם סטיב מייצג סיפור על הצלחה מאד מעניין.

סטיב הוא הדמות הראשית במשחק מחשב שנקרא מיינקרפט (לא להיבהל… מינקרפט זה מלשון mine – חציבה). את המשחק יצר בשנת 2010 מפתח משחקים כשרוני ומוכשר בשם מרקוס פרסון והוא ייצר אותו בעקר לעצמו. הוא רצה לשחק משחק בו כל העולם הוא ריבועים מפוקסלים (גם השמש והירח מרובעים) ובו ניתן ליצור, כמו בלגו, מבנים, צורות, כלים ובעצם… כל מה שרוצים. את המשאבים צריך למצוא, לחצוב, ומהם לבנות את כל שעולה בדמיונכם.

תחפושת של סטיב

כשמרקוס פרסון סיים לבנות את המשחק הוא העלה אותו למכירה בתקווה שאולי יימצאו כמה שייהנו ממנו, וקיווה שחשבון הפייפל שלו (הדרך היחידה לקנות את המשחק שעלה בזמנו עשרה יורו) יתמלא בכמה דולרים שיכסו את הוצאות תחזוקת השרתים.
מה שהוא לא ידע הוא שאחד הגיימרים הכבדים קנה את המשחק והתלהב ממנו כל-כך, עד שהוא המליץ עליו באחד מאתרי המשחקים הגדולים בעולם ופרסם עליו מאמר.

מקוש מפוקסלבתוך שעה לאחר פרסום הכתבה נחסם החשבון הפייפל של מרקוס, בחשד לביצוע הונאה שכן בחשבון הצטברו מאות אלפי דולרים. לקח ליוצר הצעיר כמה ימים לשכנע את פייפל שלא מדובר בהונאה וכך, לאחר כמה ימים, הוא עשה את המיליון (יורו) הראשון שלו. 

המשחק minecraft, נמכר עד היום בלמעלה מתשעה מליון עותקים והוא נחשב לאחר המשחקים המוצלחים שנוצרו. כמובן שיש משחקים מוצלחים ממנו כגון: וורקרפט והאלו, אולם הוא מייצג סיפור הצלחה של יוצר בודד שהצליח למכור מיליוני עותקים בעצמו ומה שהניע אותו לא היה כסף, אלא היה רצון ליצור.

 

תודה לשחר בני, שהצטלם לכתבה. אשתי שעמלה ויצרה את התחפושת וליוצר המשחק שהעז ושיתף אחרים בפנטזיה האישית שלו.

כך נראתה התחפושת בסיום העבודה

הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

4 thoughts on “סטיב (ממינקרפט) – אחד הגיבורים שלי”

  1. היי,
    התחפושת הזו מושלמת.
    אפשר שלקבל קצת הסברים איך היא נעשה?
    איך הגוף בנוי? איך הידיים של סטיב התחברו לידיים של שחר?
    תודה

    1. הי
      הראש הנבנה כקופסה רגילה מקרטון, הפאה התחתונה ביותר של הקופסה פתוחה כמובן ברובה אבל יש לה שוליים. על השוליים בצדדים הדבקתי וולקרו כדי שזה יתחבר לכתפיים של הקופסה של הגוף, כדי שהראש לא יזוז יותר מידי וייפול.

      הגוף הוא קופסה עם פתחים בצדדים. אין לי מידות מדויקות, פשוט בניתי את הקופסה לפי המידות שנראו לי של שחר, ואחרי שהוא מדד את זה סימנתי כמה צריך להרחיב את החורים בצדדים כדי שהידיים שיהיה לו נוח.

      הזרועות הן שוב בניה מקרטון, כדי שזה יהיה נוח הורדתי המון מהקופסאות האלה ובסוף נשאר מעט מאד. אבל היה לי חשוב שהוא יוכל להזיז את הידיים בחופשיות. כדי שהידיים לא יפלו הן מחוברות אחת לשניה ברצועות גומי (גומי לבן פשוט של מכנסיים). והגומי עובר דרך הקופסה של הגוף. רואים אותו אבל הוא לא מאד בולט.

      וויתרתי על להכין רגליים לתחפושת, למרות שראיתי באינטרנט תחפושות כאלה עם רגליים. פשוט אני לא רואה איך זה יכול להיות נוח לזוז וללכת עם רגליים מקרטון שהן גוש אחד. במקום זה הנער לבש מכנסיים כחולים וסגנו עינין.

      את התמונה של המכוש מצאתי באינטרנט. הדפסתי על ניר והדפסתי. מאחר וזה היה גדול זה היה על שני דפים של a4 שאחרי ההדפסה חתכתי וחיברתי.
      הדפסתי כך שוב בשביל הצד השני של המכוש. חשוב! בשביל הצד השני צריך להדפיס תמונת ראי של המכוש כי הצד השני צריך להיות הפוך. הדבקתי על קרטון עבה וחתכתי. אחרי כן הדבקתי על הצד השני את התמונה ההפוכה של המכוש.

      נעמה, האמא.

      1. המשך:
        את הפנים הדפסתי בגודל הנכון והדבקתי לקופסה. חלקים מהקופסה, כמו הפאה העליונה, לא הדפסתי אלא צבעתי בצבע גואש.
        גם את הגוף והידיים צבעתי ולא הדפסתי. אחרי הצביעה בצבע אחיד מוספים גוונים שונים לצבע וצובעים ריבועים רנדומליים במקומות שונים, כדי לתת תחושה "מפוקסלת".
        קישורים מהרשת שיכולים לעזור:
        http://boardgamegeek.com/thread/875864/my-sons-minecraft-costume-for-halloween
        http://www.instructables.com/id/Minecraft-Steve-Costume/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *