מדוע המספר שש מקושר עם השטן (666)?

הנומרולוגיה של המספר שש

המספר שש הוא מספר קסום ונפלא, הפותר באופן פלאי ומסתורי, כבמטה קסם, את כל הבעיות והקשיים שנוצרו במספר 5. זהו מספר העוסק בהרמוניה ושמחה, הוא פעמיים שלוש, ומייצג את כל ההצלחות שעולם החומר יכול לספק לנו.
זהו מספר מספר קסום כיוון שהוא מייצג את היכולת שיש לנו להשיג הישגים ולהצליח, הישגים ששום מספר אחר לא יכול לייצג, ו]עמים רבות המספר שש הופך קערה על-פיה ולא משנה מה היה, התוצאה תהיה הרמונית ומושלמת.

לא פלא שדווקא המספר זה מייצג הצלחות, את הבלתי אפשרי ואת היכולת להגיע להישגים הארציים, להתחלות ולניצחונות, שכן הנוכחות שלנו מורגשת כבר בספר בראשית בפסוק הראשון, במילה הראשונה – שם הוא מופיע. המילה בראשית מורכבת למעשה משני מילים 'ברא' ו-'שית'. משמעות המילה 'שית' בארמית היא שש, ומכאן שאחד מהפירושים למילה בראשית הנו המשמעות: 'ברא שש'. מאוחר יותר נגלה כי בריאת העולם מתחלקת לשני חלקים לששת הימים הראשונים וליום השביעי, כאשר האדם נברא ביום השישי.

הפיתגוראים רואים במספר שש מספר מושלם (משוכלל) שכן הוא שווה לסכום מחלקיו (1+2+3=6). אגב, המספר המושלם הבא אחריו הנו המספר 28. מספר שהנו גם מספר האותיות של הפסוק הראשון בספר בראשית.

אחד מהסמלים הגיאומטריים החשובים ביותר, הקוביה, מיוצג על-ידי המספר שש ובקבלה מייצג המספר שלמות כיוון שהוא מסמל את ששת קצווי המציאות: ארבעת הרוחות, למעלה ולמטה.
המספר שש אם כך, הנו מספר של שלמות, המייצג לא רק את עולם החומר, כי אם גם מכיל בחובו את סודותיו של עולם זה.

אבל…

לאחר ההצלחה של המספר מתעורר בנו היצר הרע

המספר שש הוא גם השגיאה של האנושות. הוא הסיבה שבגללה בסופו של דבר, תהליכים משתבשים, מטרות ואידיאלים מתעוותים ונשחקים. זהו המספר של עולם החומר, של עשייה, והמספר שש אמנם מייצג את היכולת שלנו להצליח ולהגיע להישגים נפלאים, אולם הבעיה היא שלרוב לאחר שאנו מגיעים להישגים אליהם אנו שואפים, מתעורר בנו יצר הרע. מתעוררת הנטייה להתמכר, לרדוף אחר ההצלחה, לנוח על זרי הדפנה, לחפש נוחות, לקחת את המקום בו אנו נמצאים כמובן מאליו, להתפשר וכדומה. אם נכנע לאותם יצרים במקרה הטוב נשאר במקום במקרה הטוב, ובמקרה הרע – נכשל.

הבעיה היא שלרוב לאחר שאנו מגיעים להישגים אליהם אנו שואפים, מתעורר בנו יצר הרע. מתעוררת הנטייה להתמכר, לרדוף אחר ההצלחה, לנוח על זרי הדפנה, לחפש נוחות, לקחת את המקום בו אנו נמצאים כמובן מאליו, להתפשר וכדומה. אם נכנע לאותם יצרים במקרה הטוב נשאר במקום במקרה הטוב, ובמקרה הרע - נכשל.

הבעיה היא שלרוב לאחר שאנו מגיעים להישגים אליהם אנו שואפים, מתעורר בנו יצר הרע. מתעוררת הנטייה להתמכר, לרדוף אחר ההצלחה, לנוח על זרי הדפנה, לחפש נוחות, לקחת את המקום בו אנו נמצאים כמובן מאליו, להתפשר וכדומה. אם נכנע לאותם יצרים במקרה הטוב נשאר במקום במקרה הטוב, ובמקרה הרע – נכשל.

אני אתן דוגמא מעולם הפוליטיקה: בואו נאמר שנבחרת מפלגה חדשה בעלת אידיאולוגיות ברורות ונעלות. כל הנבחרים הם אנשים אידיאולוגים, טהורים ומטרות המפלגה ברורות וידועות. אולם, עולם החומר מעמיד פעמים רבות את האמונה שלנו במבחן ומבחן זה מיוצג על-ידי המספר שש. כך, לאחר זמן קצר תעמוד המפלגה בפני הצורך להתפשר, לא הרבה, התפשרות שולית שאיננה מסיטה בהרבה את המפלגה מהדרך אותה בחרה. פשרות מסוג זה נחוצות בעולם הפוליטיקה יגידו להם היועצים השונים. לאחר הפשרה הראשונה יגיעו פשרות נוספות וכל אחת תראה שולית, כל אחת תהיה זניחה, אולם לאחר תקופה יתהו אותם האידיאליסטים כיצד התעוותו האידיאלים וכיצד שונו המטרות. כל פשרה יוצרת שינוי קטן שאליו מתרגלים וכל פשרה נוספת איננה נראית מאיימת, אולם לאחר תקופה, התמונה הגדולה משתנה ואנו מגלים (במקרה הטוב) כי זה לא המקום אליו רצינו להגיע. כך זה יכול להיות במדע (רפואה למשל), בחינוך בזוגיות ובכל תחום.

זהו הרעיון אותו מייצג המספר שש. היצר הרע, הפשרה, ההישג המרצה אותנו, שלאחריו אנו מפסיקים לעשות תיקונים ושינויים בחיינו. במקרים רבים, לדוגמא, כשזוג עובר דירה לאחר כמה זמן הוא נזכר שאין שלט על הדלת המייצג אותם. רבות חושב הזוג על השלט ועל מה שהוא אמור להביע, אולם בסופו של דבר יתלה שלט זמני שיושם שם עד למועד הכרעה. מתי אתם חושבים שהשלט הזמני יוחלף? ברוב המקרים במעבר לדירה הבאה, ולמה? כיוון שזהו עקרון השש – כשאנו משיגים פשרה או הישג זמני, הם יישארו בחיינו ללא שינוי.

להיזהר מעסקאות עם השטן

הפשרה אותה מייצג המספר שש משולה לעסקה עם השטן: אנו מקבלים את מה שאנו רוצים, אולם לרוב לא נצליח להתעלות ולהגיע להישגים מעבר לכך. לא נצליח לא בגלל כוחות חיצונים עוצמתיים, אלא דווקא בגלל הטבע שלנו, בגלל העצלות הטבועה בנו, בגלל חוסר המעש ותכונות שליליות רבות אחרות המתלוות לכל הצלחה.

רכבת אל הגהינום – סיפור על עסקה עם השטן
לפני שנים רבות היה נער שאפתני בשם מרטין שרצה להצליח בכול מחיר והיה מוכן לשלם את המחיר האולטימטיבי – למכור את נשמתו. אני מניח שכולם מכירים את המשפט: "כשהתלמיד מוכן המורה מגיע", מה שפחות יודעים הוא שכך גם זה עובד עם השטן ולכן לא עבר זמן רב ומרטין כבר עשה עסקה עם השטן.
העסקה הייתה סטנדרטית: הצלחה תמורת נשמתו של הנער, אלא שהשטן היה במצב רוח טוב ונתן לנער שעון המאפשר לו להקפיא את הזמן, וכך אם יגיע הנער למקום בחייו בו הוא יהיה מרוצה, הוא יוכל להישאר מאושר לנצח. השטן אמנם קיים את חלקו וסיפק שעון תקין לנער, אולם מרטין מעולם לא השתמש בשעון כדי לעצור את הזמן ולהישאר במקום של אושר וסיפוק. בתקופה בה הנער היה בשיאו הוא ציפה שתהיה תקופה טובה יותר, ורצה להגיע לעוד הישגים והצלחות ולכן לא השתמש בשעון. כשהוא היה בשפל הוא חיכה שהתקופה תחלוף ותפנה את מקומה לתקופה טובה יותר ולכן גם אז הוא לא השתמש בשעון. 

בסופו של דבר הנער הזדקן ומת מבלי שהשתמש בשעון, והייתי בשמחה מסיים כאן את הסיפור, ומשאיר כל אחד מאתנו להתמודד עם מוסר ההשכל, ועם המחשבות העולות לגבי הקשר הקיים בינינו לבין אותו נער שאפתן, אולם הסופר, רוברט בלוך (כן, זה שכתב את הסיפור "פסיכו") סיים את הסיפור בצורה מפתיעה:
כשהשטן העלה את מרטין על הרכבת לגיהינום החליט מרטין להשתמש בשעון והקפיא את השטן, את עצמו ואת כל נוסעי הרכבת. כששאל אותו השטן "האם אתה מבין מה עשית?  עכשיו לעולם לא נגיע לשאול ונמשיך לנסוע כולנו – לנצח!" ענה מרטין: "אני יודע… אבל ההנאה היא בטיול ולא ביעד, אתה לימדתי אותי זאת, ואני מצפה לטיול נפלא".

המספר שש בקלפי טארוט

מלאך או שטן?

קלפי השש בטארוט אמנם עוסקים בניצחונות, הזדמנויות, ובהצלחות שאינם ניתנים לערעור, אולם עלינו להקפיד, כקוראים, להזהיר את השואל בפני מה שיקרה לאחר ההישג, לאחר הניצחון. לאחר הניצחון לשואל תהיה הנטייה לנוח על זרי הדפנה, לשכוח את המקום ממנו הוא הגיע, את המטרות והאידיאלים שלו וכך, בסופו של דבר הוא יהרוס את כל ההישגים אליהם הוא יגיע.
בכל קלפי השש השואל צריך להיזהר מהנטייה שיש לו לחפש את הזמני, את הסיפוק המידי ולבחון את הדברים לטווח הארוך.

שישה מטות

6 מטות

מצב של ניצחון

שישה מטות הוא קלף של ניצחון והצלחה. זוהי שעתו היפה של השואל הוא מקבל קידום, הכרה ובלי ספק השואל "על הסוס". כל מה שהוא רצה וקיווה לקבל הוא מקבל. הניצחון של השואל כאן הוא בלתי מעורער ומגיע לשואל להשיג את הניצחון כיוון שהוא השיג אותו בזכות הכישורים שלו והעבודה הקשה שהוא עשה.

אבל… אסור לשכוח שזהו קלף מסדרת מספרי השש ולכן יש כאן אזהרה:

הבעיה היא שיש לשואל נטייה לנוח על זרי הדפנה. מייד לאחר שהשואל השיג את הניצחון שלו הוא יפסיק להיות מי שהוא היה. השואל חייב לזכור מי הוא ומאיפה הוא הגיע. מדוע הוא הגיע לניצחון הזה. להמשיך את מה שהוא עשה גם אחרי הניצחון.

כך למשל, אם השואל רוצה לדעת אם הוא יקבל קידום התשובה תהיה חיובית. הוא יקודם כיוון שהוא עובד חרוץ וכישרוני ומגיע לו קידום. אולם ברגע שהוא יקבל את המשרד החדש וההטבות תהיה לו נטייה להשתנות, הוא יפסיק להתאמץ ולהיות טוב כפי שהוא היה וכאן הבעיה כיוון שאם הוא לא ימשיך להיות טוב כפי שהוא היה – הוא יאבד את הקידום.

יאסון וגיזת הזהב – הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף

את הניצחון יאסון כבר השיג בקלף הקודם. בקלף זה יאסון עולה על הסוס ודוהר כדי לקבל את הפרס – גיזת הזהב.


שישה מטבעות

6 מטבעות

מצב של לקבל יותר ממה שמגיע (הזדמנות להוכיח את עצמנו)

קלף שישה מטבעות, כמו הקלף שישה מטות, הנו קלף של ניצחונות והצלחה ובו השואל מקבל יותר ממה שהוא ציפה. לשואל יש מזל, כיוון שההצלחה שלו הנה ברובה תוצאה של מזל, של "להיות בזמן הנכון וברגע הנכון" ופחות תוצאה של כישרון ועבודה קשה כפי שראינו בקלף שישה מטות.

אבל… לפני שהשואל מתלהב יותר מידי צריך לזכור כי זהו קלף מסדרת מספרי השש ולכן יש כאן אזהרה:

השואל חייב לזכור כי הניצחון אותו השיג אינו באמת שלו. הוא קיבל מתנה, היה לו מזל ועכשיו מגיע החלק הקשה. עכשיו הוא צריך להוכיח את עצמו ולהראות כי הוא ראוי להצלחה אליה הגיע. קלף זה מראה כי השואל קיבל הזדמנות ועליו להבין שעכשיו הוא צריך להוכיח את עצמו כראוי להצלחה ולעמול קשה, כדי להביא את עצמו למקום בו כולם מצפים שהוא יהיה.
הבעיה בקלף היא שלאחר ההצלחה הנטייה של השואל תהייה לנוח ולא לעשות דבר. הוא ירגיש כי הוא "זכה בלוטו" ויאמין כי עכשיו הכול בסדר, אולם אם הוא לא יעבוד קשה כדי להדביק את הפער בין מי שהוא באמת לבין מי שמצפים ממנו להיות, הוא יאבד את מה שהשיג.

כך למשל, אם יבוא אדם וישאל על קידום הקלף יראה כי אכן הוא יקבל קידום. אולם השאלה היא מה הוא יעשה לאחר מכן. הקידום לא מגיע לו ואין לשואל את כל הכישורים, הידע והיכולות המתאימים לתפקיד החדש ולכן עליו לעמול קשה, ללמוד, לאמן את עצמו כדי שהוא יתפקד היטב במעמדו החדש.

דדלוס ואיקרוס – הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף

אמנם בקלף הקודם הכול היה נראה אבוד. דדלוס איבד את כל מה שהיה לו וברח ואתונה באישון לילה, אולם המזל שיחק לו, הוא הגיע לכריתים ושם ביקש מהמלך מינוס מקלט מדיני. המלך מינוס לא רק שהסכים לתת לו מקלט, אלא גם הפך אותו לאומן הממלכה והחזיר לו את המעמד ואת כל הזכויות שהיו לו באתונה.


שישה גביעים

6 גביעים

מצב שבו העבר עומד לחזור על עצמו ויש ללמוד מהעבר, כדי לשפר את העתיד

קלף שישה גביעים איננו קלף תשובה בסגנון של "כן" או "לא", אלא הוא קלף של מסר המראה כי השואל עומד לקבל הזדמנות שנייה וכי עליו להיות מוכן. אפשר להגיד כי גם זה יכול להיות קלף של ניצחון, אולם הכול עכשיו תלוי בשואל. התשובה נמצאת בעברו של השואל והקלף מראה כי העבר עומד לחזור על עצמו. אירועים, אנשים, סיטואציות וכן כישלונות עומדים בפתח, והשואל צריך לבחון את עברו וללמוד ממנו כדי שיוכל לתקן את עצמו ולהיות מוכן לקראת העתיד לבוא.

כדי לתת תשובה לשאלה שנשאלה בקלף זה עלינו לבחון יחד עם השואל את עברו. עלינו להבין מה קרה בעברו של השואל בכל הקשור לנושא השאלה שנשאלה. כל מה שהיה בעבר, מה שהוא עשה ואיך שהכול הסתיים עומדים לחזור על עצמם. עכשיו הכול תלוי בשואל – אם הוא יסיק את המסכנות הנכונות ויערך בהתאם – הוא יצליח.

אבל… לפני אנו אומרים לעצמנו: "טוב, מה הבעיה.. כל שצריך לעשות הוא להיערך נכון.." צריך לזכור כי זהו קלף מסדרת מספרי השש ולכן יש כאן אזהרה:

הנטייה של השואל הוא לקבל את העתיד לבוא בצורה פסיבית, ולתת למהלך הדברים להתנהל בדיוק כפי שהם קרו בעבר. הוא נוטה להתבונן בעבר ולשקוע בו במקום לאפשר לעבר לקדם אותו. התפקיד שלנו, הקוראים, הוא להראות לשואל את עברו, את השגיאות שלו ולעזור לו לקחת את עצמו בידיים כדי שהוא יצליח.

כך למשל, אם השואל רוצה לדעת אם הוא יקבל קידום נצטרך לבחון את עברו של השואל כדי לתת לו תשובה. עלינו לבדוק מהי ההיסטוריה שלו במקום העבודה הזה בפרט ומה קרה בכל מה שקשור לקבלת קידום במקומות עבורה בכלל. אם למשל, במקום העבודה הקודם הוא היה צריך לקבל קידום ועובד אחר "חטף" לו את התפקיד, סביר להניח כי הדבר יחזור על עצמו. עכשיו אנו והשואל צריכים לשבת ולחשוב מדוע זה קרה בעבר וכיצד ניתן למנוע את זה. עצם הופעת הקלף זהו סימן שניתן למנוע את זה, ויש להבין את השגיאות אותן השואל עשה ולהימנע מהם בעתיד.
פעמים רבות עבר שחוזר יכול להיות דבר טוב וכך לדוגמא אם בעבר השואל קיבל קידום ללא בעיות, סביר להניח כי גם הפעם הוא יקבל קידום.

פסיכה וקופידון – הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף

בקלף הקודם קופידון נטש את פסיכה. עכשיו שוקעת פסיכה בהרהורים ומחשבות על עברה. כאן היא מבינה כי מה שקרה קרה וכי אין מקום לחרטה או צער. היא מבינה כי עליה לחשוב על העתיד ולתכנן את צעדיה הבאים.


שש חרבות

6 חרבות

מצב של חופשה

חופשה זהו מצב זמני בו נחים, נהנים ומנקים את הראש. אולם, לאחר החופשה הכול נשאר בדיוק כפי שהיה ואנו חוזרים לאותן הבעיות, הקשיים, אנו חוזרים בדיוק לכל מה שהשארנו. ההבדל הוא שעכשיו, לאחר החופשה, אנו יכולים להתמודד עם הכול טוב יותר. הראש שלנו נקי יותר, נחנו ואנו יכולים למצוא פתרונות חדשים ולבצע שינויים.

הרעיון העומד מאחורי הקלף הוא חופשה וזמניות. השואל צריך לקחת פסק זמן, לנקות את הראש ולהתרענן. בעתיד הוא יוכל לממש את התוכניות שלו, תהיה אולי עבודה קשה ויהיו אפילו קשיים, אולם כעת השואל צריך לנוח ולהתארגן מחדש.
פעמים רבות הקלף יראה כי כבר הכול מוכן, כי השואל כבר תכנן הכול וצעדיו ידועים לו. עכשיו מה שנשאר לשואל הוא לנוח קצת, לאסוף כוחות ולאחר מכן לצאת למסעו החדש.

קלף זה אמור להיות פשוט, קל ונעים, אבל… אסור לשכוח כי זהו קלף מסדרת מספרי השש ולכן יש כאן אזהרה:

העצה שהקלף נותן כאן היא מצוינת והשואל יכול לנוח, אולם עליו להיזהר מהנטייה לאמץ את המצב הזמני ולנסות להשאיר אותו כמצב קבוע בחייו. פעמים רבות קלף יראה כי השואל אינו יכול להישאר בחופשה לנצח ולעליו לחזור אל המציאות.

במערכות יחסים, למשל, יכול הקלף להצביע על "סטוץ". "סטוץ" זהו מצב זמני בו ברור לכל הצדיים כי בשלב מסוים זה יגמר וכי כל אחד ילך לדרכו. אולם, השואל צריך להיזהר בקלף זה שלא לנסות לאמץ את המצב הזמני ולחשוב שה"סטוץ" יהפוך לזוגיות.

כך למשל, אם השואל רוצה לדעת אם הוא יקבל קידום נצטרך לבחון שתי אופציות. הראשונה היא שזהו בכלל מקום עבודה זמני. השואל מצא מקום עבודה זמני כשלב ביניים בחייו, ונשאר שם. אם זהו המקרה, הקידום עליו הוא מדבר דמיוני בלבד. נראה כי הוא אימץ את רעיון החופשה זמן רב מידי ועליו לחזור למציאות ולהתקדם הלאה בחייו.
האפשרות השנייה היא שזוהי אכן עבודה נכונה עבורו, וכאן ההמלצה של הקלפים היא לצאת לחופשה, לנוח, לנקות את הראש וכשהוא יחזור הכול יראה אחרת. אז הוא יוכל לבחון את הדברים מזווית ראיה אחרת, רעננה יותר וידע מה לעשות.

בית אטריאוס – הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף

סיפורו של אורסטס הנו עצוב, מותח וקשה. עומדים בפניו קשיים, משימות ודילמות שאף אדם אינו יכול לעמוד בהם. אולם, בחלק זה של הסיפור אורסטס יכול לנוח מעט. את הבחירה הקשה הוא כבר עשה ואת המעשה שעליו לעשות הוא יעשה רק בעוד כמה שבועות כשיגיע לביתו. יש לו כמה שבועות של חסד בהם הוא יכול לנוח ולנקות את הראש.

 

רוצה קורס מתנה? שני קורסים שווים מחכים לך כאן:

קורסים במתנהקורס מבוא בקלפי טארוט, בו אלמד אותך את הסודות אותם אני מגלה בשיעור הראשון של קורס הטארוט שלי.

קורס "לעורר את החלום", בו אלמד אותך מה הסוד – כיצד ניתן לחלום יותר חלומות בכל לילה.

הקורסים ניתנים ללא תשלום כמובן, ולאחר ההרשמה אשלח אלייך למייל סדרה של שיעורים מרתקים אותם ניתן לקרוא בזמנך הפנוי.

תגובות פייסבוק

5 תגובות על “מדוע המספר שש מקושר עם השטן (666)?

  1. רויאל

    מאמר מסקרן מכיל ומלמד . פותח את הדרך והמסרים פשוט נותנים הרבה . גם רוחנית וגם חומרית. ישר כח שגיא היקר.
    ותודה על כל שביב מידע הניתן בחן רב נתינה ובאהבה.

    הגב
  2. שרה מור

    שגיא קראתי את המאמר בשקיקה, הוא בהחלט מעניין ומסקרן ותורם רבות לידי הכללי. אני קצת יצאתי מעניין הטארות אבל חושבת לחזור שוב.
    תודה לך על הכל

    הגב
  3. ester harari

    היי שגיא, תודה רבה על כל האינפורמציה ועל הנתינה האין סופית שלך. אתה כל פעם שופך אור על מספר אחר, ובעקבות זה המודעות שלי רק עולה. אכן קלפי ה5 הם במצב של כישלון או מאבק והרס, או במצב של יאוש, לאומת ה6 שפותר את הבעיות והקשיים. המסר ברור. תודה רבה.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.