מסר שבועי בקבוצת הוואטסאפ

פתרון חלום

אני מאמין ששנת 2013 תתאפיין כשנה של מאבקים: האדם יקום ויבקש לשנות את מה שכבר לא מקדם את הפרט. אך מעבר למאבק החברתי, מדיני, פוליטי ודתי שכה מוכרים לנו, בשנת 2013 תפתח חזית חדשה וסוערת – החזית ההומאנית למען החיות. בשנת 2013 לחיות יש כבר הרבה שגרירים שמביאים למודעות את האמת ומעוררים את המודעות לשינוי בכול הקשור ליחסי האדם-בעלי חיים.

לכן אני רוצה להקדיש את מדור פתרון החלומות הפעם לחלום שעוסק בחיות המשק ולהזכיר שלא לפני הרבה זמן, קצת יותר ממאה שנים, חיות המשק לא היו עסק תעשייתי: התרנגולות היו מתרוצצות בחצר, שלושת הפרות המשפחתיות (פחות או יותר) היו רועות באחו, העגלים גדלו עם הפרות, לחיות היו שמות והם היו חלק מהמשפחה. חלק גדול מבני האדם היו תלויים בחיות המשק. בלי סוס שיוביל את האדם ממקום למקום, כבשה שנותנת צמר, תרנגולת שנותנת ביצים, פרה שנותנת חלב לא היה מסחר והמשפחה הייתה יכולה לגווע.

אמנם היום הכול מאד שונה, אך הלא מודע הקולקטיבי עדיין רואה את חיות השדה מתרוצצות באחו וייקח שנים עד שהמציאות העכורה והאכזרית בה גדלות החיות היום תגיע למודעות הקולקטיבית ותשנה אותה. בשלב הזה הלא מודע מתייחס לחיות המשק ברומנטיקה ורואה בהם שותפים של ממש, כמו פעם,  למסע של הישרדות בו שני הצדדים מילאו את החלק שלהם בנאמנות.

חלמתי שאני הולכת לחבר שלי (יש לי חבר חדש –  חודשיים) ומתרגשת לפגוש אותו, אלא שהדרך משתנה ומובילה אותי לחצר של בית בו יש כמה תרנגולות מתרוצצות, שתי פרות, כבשה, אפרוחים בקיצור חצר משק. אמנם אני עדיין חושבת על הפגישה עם החבר, אולם החיות מאד מוצאות חן בעיניי ובמיוחד מוצא חן בעיניי לפגוש חיות משק כך סתם בתוך העיר הגדולה, ואני מחפשת אוכל בשביל החיות שם ומתעכבת כדי להאכיל את כולם.
כאן הסתיים החלום והייתי רוצה להבין מה הוא אומר. אציין כי אני לא גדלתי בקיבוץ או מושב וגידול חיות משק הוא דבר זר לחלוטין עבורי. מה החלום רוצה להגיד לי?

דרך פתרון החלום

שלב ראשון בפתרון חלום – הקשבה

זו טעות לחשוב שאנחנו יכולים לפתור חלום עבור מישהו אחר כיוון שחלום הוא דבר אישי ורק החולם יכול לפתור את החלום של עצמו. רק החולם יכול להבין את החידה ולגלות את המסר שהלא מודע מעלה למודע בצורה של חלום. אנו יכולים רק לעזור לחולם לחבר את הנקודות ולשאול את השאלות הנכונות.

להקשיב לחלום זה אומר להתבונן מהצד ולהרגיש מה הם ההדגשים הנכונים ומה החלום בעצם רוצה להגיד לנו. כדי להקשיב נכון, לא חייבים להכיר סימבולים, אלא צריך את היכולת לתת למילים של החולם לסחוף אותנו, כמו בסיפור, למקום אחר. מקום שממנו נוכל לעשות סינתזה, להבין מה מציק לחולם ומה בעצם רוצה לצאת מהסיפור של החלום החוצה. 

לכן הדבר הראשון שאנו צריכים לעשות כשפותרים חלום הוא לעצור לרגע ולחשוב מה הסיפור של החולם מעורר אצלנו? מהן המחשבות שעולות לנו? באו ננסה, אם כך, לעצור לרגע ולדמיין את הסצנה הראשונה של החלום. מה עולה לנו בראש? 

החלום מתחיל כשהחולמת הולכת לדירה של החבר שלה, היא הולכת ברגל ומתרגשת לקראת הפגישה הרומנטית. לכאורה מדובר בחלום רומנטי, מקרה בחור-מחכה-לחברה, אלא שמדובר בחלום, כך שברור שהכול עומד להשתנות.
חלום הרבה פעמים דומה בתבנית שלו לתסריט של סרט, ובסרט ברור לנו שכל דקה היא חלק מהעלילה ויש לה משמעות. לכן דרך קלה להבין את פירוש החלום היא לדמיין שהחלום הוא סוג של סרט ולנסות לנחש מה יקרה עכשיו.
אם זה היה סרט, אני הייתי חושב התסריטאי התחיל כך את הסרט כדי להראות לנו כבר על ההתחלה שיש רגשות לגיבורה שלנו כלפי בן הזוג. לי הייתה תחושה בשלב הזה שאיך שלא יתפתח החלום חשוב לזכור שהגיבורה רוצה להגיע לחבר שלה ושהוא חשוב לה. 

ואז החלום טיפה מסתבך והחולמת מוצאת את עצמה הולכת בדרך לא מוכרת כשפתאום היא מגלה הרבה חיות משק מסתובבות סביבה.
עכשיו נעצור שוב וננסה לראות מה הסצנה הזו עושה לנו.
אני מייד הרגשתי שהחולמת כאילו נכנסת לאזור זמן אחר. כאילו היא חזרה 200 שנים אחורה בזמן. בנקודה זו שאלתי את עצמי מדוע הלא מודע החזיר אותה אחורה בזמן, וכיוון שאני מחבר את זה עם סימבול החיות נראה היה לי שהלא מודע מנסה להראות לה שיש לחולמת מחויבויות קודמות לקשר. 

חיות המשק מייצגים באופן כללי את החלק הפרקטי של החיים ואת היום יום. סימבולים אלו עוסקים בעבודה, פרנסה ובעשייה היום יומית שאנו חוזרים אליה פעם אחר פעם. אלו יהיו ארכיטיפים הקשורים למחויבות, לצרכים הפיזיים, להישרדות ואנו נפגוש בהם פעמים רבות כשאנו מזניחים תחומים אלו או סובלים ממחסור.

בסוף הסרטון הקצר החולמת מחליטה שהיא משהה את עניין החבר לרגע ומתעסקת בהאכלת חיות המשק שזקוקים לה וניגשת מייד להאכיל אותם.
ושוב, אם היה זה סרט – מה הייתם חושבים על הגיבורה.
אני חשבתי שזה מאד הירואי מצד הגיבורה לטפל בחיות המוזנחות, להאכיל ולהשקות אותם תוך שהיא יודעת שזה בא על חשבון הזוגיות. 

שלב שני – סימבולים: חיות המשק

חיות המשק
חיות המשק מייצגים באופן כללי את החלק הפרקטי של החיים ואת היום יום. סימבולים אלו עוסקים בעבודה, פרנסה ובעשייה היום יומית שאנו חוזרים אליה פעם אחר פעם. אלו יהיו ארכיטיפים הקשורים למחויבות, לצרכים הפיזיים, להישרדות ואנו נפגוש בהם פעמים רבות כשאנו מזניחים תחומים אלו או סובלים ממחסור.

כיוון שהחולמת לא חלמה על חיה אחת ספציפית, אלא על כמעט כל קבוצת חיות המשק, אין טעם לנסות לנתח כל סימבול בנפרד ולכן הסימבול כאן הוא חיות המשק כמכלול אחד. 

שלב שלישי – סינתזה

עכשיו כשיש לנו את כל הנתונים: הקשבנו, הבנו את הסימבולים שהחלום מציג לנו, אנו יכולים להבין שזהו חלום פסיכולוגי ויכולים להבין מדוע הלא מודע הציג את הסיפור ואת הסימבולים בצורה, בסדר ובדרך הזו. 

חיות משק בחלום הם סימבולים העוסקים בעבודה, פרנסה ובעשייה היום יומית שאנו חוזרים אליה פעם אחר פעם

זו טעות לחשוב שאנחנו יכולים לפתור חלום עבור מישהו אחר כיוון שחלום הוא דבר אישי ורק החולם יכול לפתור את החלום של עצמו. רק החולם יכול להבין את החידה ולגלות את המסר שהלא מודע מעלה למודע בצורה של חלום. אנו יכולים רק לעזור לחולם לחבר את הנקודות ולשאול את השאלות הנכונות.

והתשובה לחולמת…

אין ספק שהזוגיות שלך מרגשת וממלאת אותך. החלום מבהיר שכולך רוצה להיות שם עם בן הזוג. לכן החלום מתחיל כתיאור נפלא של מציאת אהבה בחיים, אולם הדרך משתנה והלא מודע לוקח אותך למקום אחר בחייך ומנסה להראות לך שיש עוד דברים חוץ מהזוגיות.
חיות המשק לדעתי מייצגים במקרה זה את העבודה, הפרנסה והיום יום שאינו קשור עם הזוגיות שלך והחלום שחלמת זהו ניסיון להראות לך שיש עוד דברים חשובים לא פחות שאת  צריכה להתחיל לטפל בהם ולא להזניח אותם.
אמנם התרנגול לא קרא את קריאתו ואין מקום להילחץ ולחשוב שמשהו לא טוב קורה (על חשבון הזוגיות), אולם כיוון שהלא מודע בחר לסמן לך את הבעיה דרך הופעת בעלי חיים רומזת שייתכן ואת מזניחה סדרתית של דברים חשובים אחרים בחייך. סביר שזו לא הפעם הראשונה שהתאהבות גורמת לך לשכוח את הדברים האחרים, והחלום מזהיר אותך שלא לשכוח את שאר המחויבויות שלך. 

החולמת הודתה שאכן כשהיא נמצאת במערכות יחסים יש לה נטייה להזניח את הדברים האחרים שחשובים לה ובעבר אפילו ביטלה לימודים בגלל קשר, דבר שהתברר כטעות בסופו של דבר.

Save

קורס התפתחות והעצמה אישית דרך פתרון חלומות

הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *