האם בגלל זה אין לי חברה?
שלך, דני.

אוקי, אז דני, התלמיד שלי בקורס חלומות, לא באמת כתב את זה ובטח לא ביומנו היקר, אבל הוא הגיע לקורס שלי כי משהו מטריד אותו.
יש לו חלום חוזר, שבו לא קורה כמעט שום דבר.
בזמן שאחרים חולמים על מפלצות, שדים, על ההורים, על מסעות, על רכבות שבהן ההורים שלהם הופכים למפלצות שזורקות אותם מהרכבת ואז הם משנים צורה לבלון שדואה השמימה ונוחת בארץ מופלאה שם הם פוגשים את המורה שלהם מכיתה ה' (סתם רעיון לחלום אפשרי…) הוא לא חולם על כלום. כלומר כמעט על כלום.

לפעמים הוא חולם שהוא יושב על הספה וצופה בטלוויזיה, לפעמים הוא חולם שהוא בוחר בגדים מהארון שלו ואז מחזיר אותם לארון, ולפעמים הוא אשכרה חולם שהוא שוכב במיטה ו…. ישן.
כן, הוא חולם שהוא ישן וזה כל החלום.
בקיצור הוא היה מת לחלום קצת יותר מעניין, אפילו לחלום זוועה כלשהו, הכול טוב יותר מלחלום על לבחור בגדים. הו.. הזוועה…

החלומות האלה גם מעלים בפניו את השאלה החשובה: אם אפילו תת המודע שלי משעמם, האם אני אדם משעמם?
כלומר אם הדמיון של תת המודע שלי כל כך מוגבל ונטול יצירתיות, איזה מן אדם אני?
אז זה הזמן להרגיע את דני ולהסביר לו את משמעות החלומות המשעממים שלו.

לחלום תמיד יש מסר עבורנו, בין אם יש בו מפלצת איומה, או אדם שסופר כבשים, המסר של החלום נוכח ועוצמתי, כפי שראינו בעבר, גם בחלומות מאוד לא סוערים, נורמטיביים.
לפעמים חלום סוער יכול דווקא לרמוז על שיעמום וחוסר מעש בחיים, וחלום משעמם יכול לטמון בתוכו סוד גדול ומסעיר.
הדברים – גם בחלום – הם אף פעם לא כפי שהם נראים….

פותרים את החלום

כשאנחנו ניגשים לחלום אנחנו שואלים את עצמנו מה המהות של מה שקורה שם? איזו תחושה עולה? כמו מה זה מרגיש?

שאלתי את דני בשיעור איך מרגישה ההתרחשות הזו – כי המוקד הוא ההרגשה ששוכנת מתחת למה שקורה על פני השטח. שם האמת או הגרעין של החוויה.
דני עצם עיניים וניסה להתמקד בתחושה. ציפינו לשמוע את התשובה: שעמום, חוסר אנרגיה, אולי תקיעות.
התשובה שלו הפתיעה אותנו: "מוות. זה מרגיש כמו מוות", הוא המשיך.
"אני מרגיש שאני מת".
"ולמה זה מתקשר?" שאלתי, למרות שאנחנו לא פסיכולוגים, זאת שאלה רלוונטית; החלום הוא מעין קפסולת מידע שלפעמים אגורים בתוכה זיכרונות וחוויות עבר.
דני ענה שהוא מרגיש כאילו הוא קפוא בזמן ולא יכול להתקדם, לא יכול לזוז.
ואחרי מחשבה הוא הרגיש שזה קשור קשר הדוק לאובדן שהוא חווה בילדותו ולפחד מסוים מהתקדמות: זה פחד שמשפיע על כל החיים שלו, על הקריירה: שהרי הוא תמיד מוצא סיבה להימנע מקבלה של תפקידים חדשים, פחד לעבור לגור עם החברה שלו, למרות שהוא מת עליה, פחד משינוי.
פחד שגורם לו להרגיש שהוא הכי בטוח כשהוא מסדר ארונות, ישן, רואה טלוויזיה או נוקט כל פעולה שאין בה "סכנה" ממשית של שינוי או התקדמות.

אם נקלף את מראית העין של החלום – שעמום, חוסר אנרגיה, חוסר חשק, נגלה משהו הרבה יותר גולמי ששוכן מתחת, מידע שתת המודע שלנו מחזיק עבורנו – עד שנבחר לראות אותו, לעבוד איתו ולשחרר.
לכן החלום הוא כלי כל כך יפה בעיניי, יש בו תמימות ושלמות שמשקפות את מה שבאמת שם, החלום יותר מדויק ממילים או מפרשנויות – הוא לא רק מתאר חוויה – החלום הוא החוויה עצמה.

בקורס פענוח חלומות אנחנו מקלפים חלומות מהפשט אל גרעין האמת, זה מה שאנחנו שואפים לעשות, ואנחנו עושים את זה כי החלום הוא אחת הדרכים הכי מהירות ואיכותיות לגשת אל המידע ששמור בתוכנו, לגעת בתת המודע ממש.
החלומות הכי "פושטים" הם אוצרות מגניבים ומפתיעים מעבר לכל שיעור, כשמתחילים לעבוד איתם ולהתייחס אליהם נכון, ולפעמים העבודה הזאת חוסכת המון מלל מיותר, המון דיבורים "על הדבר" ויותר מגע ישיר עם הדבר עצמו.
עם הפחד עצמו, עם התקווה עצמה, עם הכוחות עצמם.
כן, החלום מביא איתו גם המון המון משאבים ועוצמות ולא רק חששות ועכבות. החלום מגלה הכול, וליתר דיוק – את כל מה שרלוונטי עבורנו עכשיו.

אז מה שרלוונטי עבורי ועבורך עכשיו – זה שקורס החלומות שלי נפתח, למרות המצב, למרות הסגר ולמרות העיכובים, ואנחנו מתחילים לצעוד קדימה, להתחיל את הקורס בזום, ומי שרוצה יוכל אחר כך להמשיך בקורס הפרונטלי…

אתם מוזמנים לקרוא עוד מאמרים מעניינים על חלומות במדור פתרון חלומות, ואולי תרצו לקרוא גם על קלפי טארוט

לפרטים על קורס פירוש חלומות

הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *