מסר שבועי בקבוצת הוואטסאפ

סטיסטיקה מפתיעה (ועבודה על מרחב החלום)

אחד הנושאים שריתקו את האדם מאז ומתמיד הוא המוות. עד לפני 300 שנה ניצב סימן שאלה גדולה מעל הנושא הטעון הזה, ואיש לא הבין בוודאות מדוע מלאך המוות מגיע לבקר ללא התראה מוקדמת או סימן קל שבקלים. אחת הסברות הייתה שגיל 49 ו- 63 הם הגילאים המסוכנים ביותר, ושבהם יש סבירות הכי גבוהה לפגוש את מלאך המוות, אבל הסיבה לכך הייתה מסתורין אחד גדול.

הגישה השתנתה לחלוטין כשאדם בשם אדמונד היילי נכנס לתמונה. היילי היה אסטרונום מתמטיקאי וגיאולוג שפעל בתקופת ימי הביניים ועל שמו אף נקרא כוכב השביט- היילי. הוא החליט לרדת לעומק העניין, אסף נתונים מבתי קברות ומרישומי אוכלוסין וסידר את כל המידע בטבלה, שום אינפורמציה מיוחדת לא נתגלתה לגבי הגילאים "המסוכנים" 49 ו-63, אבל מסקנה אחת ברורה ומהפכנית נבעה מן הטבלה: ככל שמתבגרים כך הסיכויים למות עולים.
כיום זה נשמע לנו מובן מאליו אבל לפני 1700 התפישה הכללית הייתה שכל אחד בכל גיל עלול ליפול בידיו של מלאך המוות ללא הבדלי גיל.

בורות וחוסר מחקר

התשובה לשאלה "מדוע חשבו פעם שההסתברות הכי גבוהה היא למות דווקא בגיל 49, או 63 ?", היא בגלל בורות. כיוון שהנושא לא נחקר והעובדות לא היו ברורות, לחלל שנוצר נכנסו אמונות טפלות, פחדים או סיפורים שונים.

וכפי שנושא המוות היה חמקמק בעת ההיא כך "מרחב החלום" מסתורי בעינינו כיום. איננו מצליחים להבין את התופעה לעומקה אף שהיא אחת התופעות הכי שכיחות של חיינו.
בכל לילה אנחנו הולכים לישון, נכנסים למרחב תודעתי שונה, קמים בבוקר ומתחילים את ההתנהלות היומיומית הרגילה. החוויה שאנו חווים בעת השינה נראית אקראית, בלתי נשלטת ובלתי מוסברת לחלוטין, ונראה שהכוח להשפיע על מרחב החלום נמצא בידיו של אורפיאוס אל החלומות ובבחירתו להעניק לנו את חלום הלילה.

אבל האמת היא אחרת. עבודה עם מרחב החלום היא כן אפשרית. החלומות הם כלי עוצמתי שיכול לסייע לנו בהתמודדות עם מגוון קשיים, לעזור לנו לטפל בעצמנו, לפתור בעיות ועוד. אנחנו סבורים שהחלום הוא מקרי רק עקב חוסר הבנה של ההיגיון העומד מאחוריו אבל למעשה יש קשת של אפשרויות בעבודה עם חלומות.

עבודה עם מרחב החלום

אפשרות אחת היא לבקש "בקשת חלום" זוהי דרך טבעית נעימה אינטואיטיבית לבקש מהחלום שלנו להעניק לנו דבר מה. נכון שאם נבקש מהחלום למבורגיני חדשה או שלום עולמי יהיה לו קצת קשה להעניק לנו את מבוקשנו, אבל בהחלט אפשר לבקש מהחלום לסייע לנו בפתרון דילמה מסוימת החל מבעיות עם הבוס בעבודה וכלה בקושי במציאת צרור מפתחות. איך לעשות זאת? בקלות.

מיד כשהראש נוגע בכרית יש לעצום עיניים ולבקש: "מרחב חלום, אנא עזור לי למצוא פיתרון לויכוח שהיה לי עם בני." ברוב המקרים מרחב החלום מגיב מיידית וכבר באותו הלילה החלום יוביל אותנו לכיוון הנכון, אך לעתים הדבר ייקח כמה לילות. התאזרו בסבלנות ואל תשכחו לכתוב את החלום מיד כשאתם קמים בבוקר.

את כל מי שרוצה להתחיל לעבוד עם מרחב החלום – אני מזמין אתכם לקרוא את מאמרים במדור החלומות באתר שלי או  להצטרף לקבוצה (קורס) שמתחילה לעבוד בתחילת חודש נובמבר.​

חלומות נעימים…

קורס התפתחות והעצמה אישית דרך פתרון חלומות

Save

הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

4 thoughts on “סטיסטיקה מפתיעה (ועבודה על מרחב החלום)”

  1. רבקה ברקוביץ

    למה לא למבורגיני בעצם? חמה זה לא יפעל אם ארצה לשפר מאוד את מצבי כלכלית ולהגדיל בענק את ההכנסה הכספית ? אשמח להסבר. תודה רבה ואוהבת את האתר שלך

  2. אשמח לדעת יותר על כל מה שקשור בחלומות במיוחד איך לזכור את החלומות. אני חולמת הרבה אבל לרוב כשמתעוררת לגמרי שוכחת ומרגישה תחושת החמצה גדולה
    תודה
    אורנה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה כיף לקרא את המאמר שבועיים ימים לפני מלאת לי 49.
    פשוט תודה

  4. מגדה רותם

    אני מאוד נהנית לקרוא את מאמריך.
    הם קלילים ומאוד מרתקים,מלמדים ופוקחי עינים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *