מסר שבועי בקבוצת הוואטסאפ

קלף המיזוג – פרק לדוגמה מתוך ספר הטארוט

ספר טארוט - המדריך לקריאה בקלפי טארוט

זהו פרק נוסף לדוגמה מתוך ספר הטארוט שלי, "המדריך לקריאה בקלפי הטארוט". הפרק עוסק בקלף המיזוג.


קלף המיזוג

צריך רק להאמין

קלף המיזוג

התשובה: מסר

מסר מרכזי: חוקי היקום אומרים שאמונה היא מקור השפע. עלינו להתגבר על הספקנות, להאמין ביכולתנו ולפעול. רק כך נעשה את השינוי, נמזג בין תחומים שונים, נגשר על פערים ונצליח.

נתיב: הכול אפשרי עכשיו, כל הדלתות פתוחות עבורנו – אנו צריכים רק לפעול ולהאמין.

זיקה: חתונה, שותפות, בעיות שנפתרות מאליהן

מיקום שלילי: חוסר יכולת להחליט, פחד להיכשל, פסימיות, חוסר שליטה, רשלנות, חוסר איזון (יציאה מאיזון), לתת לאחרים לפעול בשמנו, לפתח תלות באחרים.

  זוגיות
תומך

התגברות על מכשולים, אהבה, אמונה בצד השני, קידום של מערכת היחסים לשלב הבא, מיניות טובה.

חוסם חוסר אמונה בפוטנציאל של קשר קיים או עתידי, חשש מפערים בלתי ניתנים לגישור.
  קריירה
תומך קידום, נכונות לפעול למען המטרה, התגברות על קשיים ומציאת פתרונות לקשיים, השגת מטרות.
חוסם יציאה מאיזון, חוסר ביטחון עצמי, תחושה שהמשימה קשה מדי ושהמטרה אינה מושגת.

קלפי טארוט מייצגים את המסע אותו עובר הצועד בדרך השוטה. המסע מתחיל בנקודה בה הוא מרגיש כי דבר מה חסר בחייו ומתחיל בחיפוש, ומסתיים בנקודת ההארה בה הכול ידוע וברור. זהו תהליך המורכב מ-22 שלבים, וכל שלב הוא שיעור בדרך אל קלף השוטה. השוטה הוא השלם הגדול מסך חלקיו, הוויה שלא ניתן להגדיר, להסביר או לתפוש. זוהי התוצאה של כלל השיעורים שיביאו את הצועד אל ההארה.
בקלף המיזוג אנו עוברים שיעור העוסק באמונה ובשפע. אנו לומדים כי השפע קיים בכל מקום, וכל שעלינו לעשות הוא למשוך אותו אל חיינו. השאלה היא איך עושים זאת, והתשובה היא- אמונה.

מהי האמונה

היקום הוא מקור שופע של אנרגיה הניתנת לכל הברואים. השפע קיים וזמין עבור כולם, אך לא כולם זוכים לקבלו. היקום הוא ספק אנרגיה עצום ממדים המסוגל להזין את כל תחומי חיינו בשפע של אנרגיה, אבל התהליך לא יקרה מעצמו. רק אלו שמשכילים ליטול לעצמם את האנרגיות הנחוצות להם, זוכים בשפע. האמונה היא היכולת שלנו למשוך מהיקום את אותה האנרגיה שאנו צריכים. יכולת זו היא המתנה הגדולה אותה קיבלנו עם היוולדנו.
כשאנו לא מאמינים, או ליתר דיוק, "כשאנו מאמינים שלא", זה אומר שהפסקנו למשוך אנרגיה מהיקום, ושתהליך הנתינה והקבלה נבלם. בשלב זה, בדומה לתכנית חיסכון, הכול תלוי בכמות האנרגיה שצברנו, והשאלה שעולה היא האם יש די אנרגיה במאגרים שלנו כדי להתקדם, להתחדש ולמשוך אלינו את האמצעים הדרושים לנו מהיקום. אם אנחנו הולכים לראיון עבודה ומאמינים שאין לנו סיכוי אמתי להתקבל, זה כמו לומר ליקום: "אינני רוצה לקבל אנרגיה". ייתכן שהדברים אכן יסתדרו מעצמם, מכיוון שמאגר האנרגיה שלנו (בתחום התעסוקה) עוד מלא, אבל אם האנרגיה "אזלה", עלינו "לחדש את המלאי": להצית מחדש את האמונה, לחדש את הזרם האנרגטי וליטול את הכוח שאנו זקוקים לו מהיקום.

ישנה בדיחה על קיבוצניק שנוסע לירושלים כדי לפגוש שר חשוב, ולא מוצא חנייה. כל החניונים מלאים ותוך זמן קצר הוא עלול להחמיץ את ההזדמנות להיפגש עם השר. בצעד של ייאוש הוא מרים את ראשו לשמיים ונושא תפילה אל הבורא. הוא מתחייב להניח תפילין ולשמור את השבת, אם יקבל את עזרת הכוח העליון. ברגע שמוריד הקיבוצניק את ראשו הוא רואה שממש לצידו התפנה מקום חנייה, הוא מרים את ראשו שוב ואומר: "זה בסדר, הסתדרתי לבד!"
אמת, הוא הסתדר "לבד". אך ללא אמונה באפשרות והצהרה על הנכונות לקבל את הדבר שבו חשקה נפשו, הוא לא היה מסתדר, כנראה. להבעת האמונה כוח רב ליצור ולממש את חזוננו, ולהביא אותנו למחוז חפצנו, לפעמים בן רגע.

קלף המיזוג

הכול מתחיל מבפנים

ברמה התיאולוגית אפשר לומר, שהמלאכים הם יחידת גישור הפועלת בין המקום בו מסתיימת האמונה הפנימית לבין הבריאה. אני מניח שמעטים מאמינים שהנחת ידיים מעל גופו של אדם חולה, תגרום לריפוי ספונטאני ומידי. אבל אם באורח פלא היה מופיע לצידנו מלאך ואומר: "זה בסדר, אני כאן, שים את ידיך מעל החולה והוא יירפא", אנו נאמין שנוכל לרפא אותו ממחלתו.
מדוע אפשרי הדבר? המלאך אינו זה שמבצע את מלאכת הריפוי, הוא רק עוזר לאמונה שלנו לעלות למקום גבוהה יותר ומסייע לנו להתחבר למקום ממנו ניתן "להוריד אור" שיאפשר לריפוי להתרחש.

אלא שאין זה פשוט כל כך. בשביל להיות מסוגלים להתחבר אל השפע, עלינו להזדכך וזהו סודה של האלכימיה. המלאך הנמצא בקלף מייצג את הטוהר ואת השלמות שבזכותם ניתן להגיע אל המישורים הגבוהים של היקום. המלאך קרוב אל האלוהות לא בגלל כנפיו, אלא בגלל מידת הטוהר שלו, וככל שאנו נהיה טהורים יותר, כך אנו נוכל להגיע לרבדים גבוהים יותר ולמשוך אל חיינו שפע גדול יותר.
המלאכים הם הביטוי והתוצאה של היכולת שלנו להזדכך. הטוהר לא מזמן את המלאכים אלינו, אלא מעניק לנו עצמנו איכויות מלאכיות, ומאפשר לנו "לעלות למעלה" ולבקש מהבריאה את אשר אנחנו זקוקים לו. השיעור אותו עובר הצועד בדרך השוטה בקלף זה, אם כך, לא עוסק רק בשפע ובאמונה, אלא ביכולת ובצורך להיות טהור ונקי.

ומהם בעצם ניקיון וטוהר? כדי להבין את המושג טוהר וניקיון אנסה להציג את רעיון האלכימיה:
האלכימיה ההלניסטית טוענת שכל דבר בטבע שואף לשלמות. ההנחה היא שגם העופרת, למשל, שואפת לשלמות, וכמהה להפוך למתכת הנשגבת, לזהב. התיאוריה היא שבמעמקי האדמה, המתכות אכן הופכות למושלמות, אך כדי שהתהליך יתרחש על פני האדמה, יש לזכך אותן, לעזור להן "להרוג" את התכונות הפגומות והנחותות הקיימות בהן, כדי שיאמצו רק את האיכויות הטהורות.
המלאך בציור אינו זכר ואינו נקבה, כך הוא צויר בקלפים של ריידר בכל אופן, הוא לא דורך על האדמה ולא על המים. החומר לא דבק בו, הוא טהור, נקי וכך בדיוק אנו צריכים לנהל את חיינו. חיינו צריכים להיות טהורים, ופירוש הדבר הוא שאסור לנו לתת לאלמנטים "נחותים" לדבוק בנו. תכונות והרגלים שליליים כמו אגו, עצלות וכעסים אינם צריכים להיות בני לוויה שלנו. ליצור אלכימיה, משמע, להפוך את חיי היום יום לרוח. אין סיבה, שהעבודה היומיומית שלנו, לדוגמא, לא תהפוך להיות מלאכה רוחנית. אנחנו בהחלט יכולים להתפתח רוחנית דווקא בזכות מקום העבודה. כיצד? פשוט לא ניתן לתכונות כמו אגו, שליליות ועצלות להיות חלק משגרת העבודה שלנו. העבודה הופכת לכלי דרכו אנו מאמנים ומזככים את התודעה, וככל שנזכך את עצמנו יותר– כך נוכל למשוך יותר שפע אל חיינו.

מה קורה בקריאה

קלף המיזוג הוא קלף של שפע המראה כי אנו מסוגלים למזג תחומים, רעיונות ובני אדם. אנו יכולים להצליח להפוך, מטאפורית, עופרת לזהב בחיינו. אנו יכולים ליטול את הנתח המתאים מכל תחום בדיוק במידה המתאימה, להפעיל את המאמץ המינימאלי הדרוש וליצור דבר חדש שונה, בו השלם גדול מכל חלקיו.
קלף המיזוג עוסק בפוטנציאל האישי שלנו ומראה כי יש לנו את הכוח לעשות את השינוי, למזג בין התחומים השונים בחיינו ולהגיע להצלחה בכל תחום. לכן קלף זה עשוי לייצג חתונה, מכיוון שחתונה היא המיזוג האולטימטיבי בין שני אנשים.

קלף המיזוג הוא קלף של אמונה. עלינו רק להאמין והכול יסתדר. ולמה אנו צריכים "רק" להאמין? כיוון שכל שאר התכונות כבר ברשותנו. אנו יכולים לעשות הכול: יש לנו את כל הכישורים והאמצעים.
אבל כיצד לממש את האמונה? לעמוד מול המראה ולשנן משפטים חיוביים? לא זו הדרך. עלינו לעמוד במבחן השפע ומבחני השפע הם מבחנים מעשיים שמשקפים את האמונה שלנו באמצעות החלטותינו ופעולותינו.
דוגמא טובה נמצאת בסיפור על שאמאן שמבטיח להחזיר את הגשם לכפר, אך דורש שכולם יהיו נוכחים בטקס הורדת הגשם ושכולם יאמינו בכל ליבם שהטקס יצליח. איך הוא יודע מי מאמין? התשובה היא: אלו שהביאו איתם מטריה.

לפעמים כדי להאמין אנו צריכים להיאחז בדברים אחרים כגון: תפילה או מלאכים. אולם הדרך הנכונה היא להוכיח זאת במעשים, לסלק את הגורמים המכשילים מחיינו במו ידינו. קלף המיזוג קורא לנו להפסיק לעבוד עם לקוחות שואבי אנרגיה, להיפרד מבן זוג שאינו רוצה לקדם את הקשר, או להפסיק להתראות עם חבר שפוגע בנו. זו הדרך האמיתית להראות לבריאה שאנו מוכנים להתקדם, שאנו מאמינים שבמקום הדבר שהלך יבוא משהו אחר, טוב יותר (ואולי הגורם שנעלם יחזור בגרסה משופרת). כך נוכל למשוך אור אמיתי אל חיינו וליצור את השינוי שאנו רוצים.

עצה פרקטית

מכיוון שאנו מסוגלים להוריד אור בעצמנו, הקלף מרמז שעדיף שאנו נפעל כדי לקדם את נושא השאלה ולא אחרים, מכיוון שבעשייה שלנו יש אור ואיכויות שחסרות לצד השני. במעשים שלנו יש ברכה מיוחדת, שתמשוך יותר אור ותקדם את נושא השאלה טוב יותר מכל אדם אחר. כדאי לקחת לידינו את האחריות על הזמנת מקום במסעדה, על ניהול חשבון הבנק שלנו, על סידור הבית, או על כל פעולה שתעזרו לקדם את נושא השאלה. האור המתממש דרך הפעולות שאנו עושים, ולכן מה העשייה שלנו עושה את ההבדל.


אהבתם? אתם מוזמנים להגיב כאן למטה.

Save

הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

4 thoughts on “קלף המיזוג – פרק לדוגמה מתוך ספר הטארוט”

  1. מפורש בצורה ריאליסטית מאוד וברורה
    עדין אני תוהה בגילי 53 לא מצליחה להמציא את עצמי
    בעבודה.לא מוצאת את קצה החוט שתמיד ניה לי והצלחתי לקום מהאפס.לא יודעת מה הדרך ולאן אני הולכת?
    מחכה לאיזה סימן מהיקום מבורא עולם היות שאני מאוד מהולבלת ומתוסכלת.הקורונה הרסה את חיי ממש ככה..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *