זה לא קורה הרבה, אבל לפעמים עושים קריאה בקלפי טארוט ולמרות שנראה שהקלפים מאד ברורים וחד משמעיים, למרות שנראה שהקלפים נותנים לנו תשובה פשוטה וברורה, תשובה שהיא "כן" מוחלט, לבסוף מתגלה שהקלפים טעו.
מה עושים? מדוע זה קרה? האם הקלפים באמת טועים? ואולי בכלל הייתה כוונה להטעות, ואם כן, אז מדוע? 

הקלפים הם כלי העוסק באמת. אולם לא תמיד האמת כל-כך פשוטה או ברורה, ולעיתים נמצא את עצמנו חסרי אונים מול קלפים שנראה כי מאכזבים אותנו. אז קחו נשימה עמוקה. זה לא קרה סתם ובואו נבחן מהן האפשרויות בגללן זה קרה: 

אולי לא היינו צריכים לעשות את הקריאה בקלפי טארוט?

לטובת אלו שלא מכירים את העבודה עם קלפי הטארוט, ולאלו שבתחילת דרכם חשוב להדגיש כי חלק חשוב מתהליך הקריאה בקלפי טארוט הוא טקס ערבוב הקלפים. כדי שקריאה בקלפי טארוט "תעבוד" עלינו להיות מכווננים. לכן, אם במהלך הקריאה נהיה למשל עייפים או ללא רצון לערוך את הקריאה, עלולים להיות מקרים בהם טקס ערבוב קלפי הטארוט לא יהיה תקין ולא נוכל לתפקד בו נכון כקוראים. ברוב המקרים האלו התשובות פשוט לא ייצאו נכון.
לכן עלינו להימנע ממקים בהם אנו לא רוצים לקרוא בקלפים. זה יכול להיות בגלל שאנו עייפים, אין לנו מצב רוח, אנחנו רוצים להיות לבד, או שאנו מרגישים שאין חיבור בינינו לשואל. במקרים אלו אני ממליץ – אל תקראו! 

אולי אנו לא אובייקטיבים?

פעמים אחרות נמצא את עצמנו קוראים לעצמנו או לאחד מהקרובים שלנו. במקרים אלו, עלינו לקחת בחשבון כי אנו לא אובייקטיבים ויכולים לפרש את הקלפים כפי שאנו רוצים ולא כפי שמהלך העניינים אמור להתרחש.
אני אישית דווקא מעודד את התלמידים שלי לקרוא בקלפים לעצמנו ולקרובים לנו, אולם עלינו לקחת בחשבון את האפשרות כי נטעה בפירוש שלנו. זה לא אומר שעלינו להפסיק לנסות כיוון שבסופו של דבר, כשנוכל ללמוד לעשות לעצמנו קריאה בקלפים נוכל גם להיות יותר אובייקטיביים במצבים שבהם הדבר נחוץ.
אז מה עושים? רשמו את הקריאה שיצאה לכם וחזרו אליה לאחר כמה שעות או יממה. נסו לפרש אותה שוב, אפילו כתבו את הפירוש שלכם על דף נייר וחזרו מידי פעם לפרש מזווית ראיה אחרת את הקריאה. זה לא רק תרגיל טוב לקריאה בקלפים, אלא תרגיל מצוין להתבוננות על החיים.  

אם הייתם שואלים: "האם העסק שלי יצליח?" והייתם מקבלים קלף טארוט שלוש חרבות... מה הייתם חושבים: כדאי לפתוח את העסק?
אם הייתם שואלים: "האם העסק שלי יצליח?"
והייתם מקבלים קלף טארוט שלוש חרבות… מה הייתם חושבים: כדאי לפתוח את העסק?

אולי אנחנו לא רואים את התמונה הגדולה?

לאחר ששללנו את המקרים בהם לא עשינו את טקס ערבוב הקלפים כמו שצריך ואת המקרים בהם אנו לא אובייקטיביים, לעיתים אנו יכולים למצוא את עצמנו עושים קריאות שהתשובות בהם אינן מובנות או אפילו לכאורה מוטעות.
אני מאמין כי במקרים אלו אנו טועים בהערכת המסר שאנו מקבלים מהקלפים. זה לא שהתשובה איננה נכונה, אלא שיש לתשובה רובד עמוק יותר אותו לא הבנו. וכאן אנו עומדים במבחן האמיתי כקוראים בקלפים. זו האומנות של הקריאה בקלפי הטארוט. 

לעתים קרובות נראה לנו שאנו מחפשים תשובה לשאלה, אבל לא התשובה היא מה שאנו מחפשים אלא הכוונה, להבין מדוע אנו "תקועים" ולא תשובה של "כן" או "לא". במקרים כאלו הקלפים אינם מכוונים לתשובה של "כן" או "לא", אלא מייעצים ומכוונים ולכן קשה יהיה לנו להבין ולפרש את התשובה. 

אני אתן דוגמא. יכול להגיע בחור צעיר אשר רוצה לפתוח עסק. פתיחת העסק דורשת השקעה גדולה (יחסית) והבחור רוצה לדעת: "אם העסק יצליח?". הקלפים לעומת זאת, רואים את התמונה הגדולה ומכוונים לענות על השאלה היסודית והעמוקה שצריכה להישאל. ייתכן והשאלה ה"אמיתית" עבור הבחור היא "האם נכון לי לפתוח את העסק?" מה ההבדל ? ייתכן והעסק ייכשל והוא יפסיד כסף, אולם בסופו של דבר פתיחת העסק הנו צעד מאד חשוב עבורו, כיוון שאם הוא לא יעשה את זה הוא תמיד ירגיש שהוא מפספס משהוא. 

לכן התפקיד שלנו, במקרה זה, הוא לא לתת תשובה של כן ולא כי אם לדבר עם השואל על הוויה הקיימת בו ש"חייבת" לממש את התשוקה והרעיון שלו לפתיחת עסק. ייתכן ואם השואל יבין כי הוא פועל ממקום כזה הוא יפתח את העסק עם ציפיות קטנות יותר ועם זהירות גדולה יותר, אפילו עם שותף וייתכן שהעסק אפילו יצליח במידה מסוימת.
במקרה הזה סביר להניח כי קריאה של "כן" ו"לא" הייתה מכוונת את השואל לפתוח את העסק, למרות שסביר להניח שללא הכלים הנכונים העסק יכול להיכשל ולכאורה אנו נקבל תשובה לא נכונה. 

דוגמא של קריאה בקלפי טארוט מהחיים

לאחר זוגיות של כמה שבועות הודיע יוסי לדנה שהוא צריך לחזור לחו"ל בעוד כמה שבועות ושהוא מעדיף לצנן את הקשר. הוא הסביר לה שיש לו כלפיה רגשות, אבל כיוון שהעסקים שלו חייבים טיפול מסור והוא לא יוכל להישאר בארץ – הוא מעדיף לצנן את הקשר כדי שלא לפגוע בשניהם.
השואלת לא ויתרה והקשר המשיך, אבל קיבל אופי מיני יותר ולאחר כמה שבועות יוסי חזר לחו"ל. בהתחלה הם התכתבו קצת, אבל די מהר הקשר נמוג. אך לא אהבתה אליו.
לכן דנה הלכה לקורא בקלפים ושאלה האם נכון לי לנסוע אליו לחו"ל. האם נכון לי לקנות כרטיס טיסה, להתייצב אצלו בדירה ולהגיד: "החלטתי. אני שלך ואני רוצה לעבור לגור כאן אתך".

רצף של שלושה קלפים מושלמים צריך לעורר בנו סימני שאלה. כמובן שיכול להיות שהמצב באמת כל-כך טוב, אבל צריך לקחת בחשבון שזו גם הדרך של הקלפים להראות לנו שני דברים. הראשון: שלא שייתכן ולא שאלנו את השאלה הנכונה, והשני: שיכול להיות שכן כדאי לבצע את הפעולה שרצינו, גם אם היא לא מובילה למקום אליו אנו רוצים, כיוון שבסופו של דבר גם אם לא נצליח, בכול זאת הפעולה עצמה תקדם את המטרה שלנו. 

מה ייצא בקריאה: שלושה קלפים מימין לשמאל כאשר הקלף האמצעי (השני) הוא התשובה: אס גביעים, עשרה מגביעים, ושלושה מטות.
תשובה יותר חיובית מזו לא ניתן לקבל, ולכן התשובה לדנה הייתה – לכי על זה. סעי לארה"ב ותתייצבי על מפתן דלתו.
וזה מה שהיא עשתה.
אך כשהיא הגיע ודפקה על הדלת היא גילתה מציאות אחרת לגמרי. יוסי לא רק שלא אהב את הרעיון, אלא היה בוטה, מעליב ואמר לה: "את לא מבינה רמזים, אהה? אז תני לי להגיד לך את זה בצורה הכי בוטה שאני יכול: את קרצייה, דבק ועלוקה. אי אפשר להפטר ממך. כמה פעמים אני צריך להגיד לך שזה נגמר. עד לכאן נסעתי כדי לברוח ממך, למה את לא מבינה שזה נגמר!"
הוא סגר לה את הדלת בפנים והיא חזרה בבושת פנים לארץ. 

חושבים הקלפים טעו?
לדעתי לא!
תחשבו מה הייתה החלופה, מה היה קורה אם היא הייתה נשארת בארץ. היא הייתה ממשיכה להאמין שיש ביניהם קשר ושהוא יחזור באיזה שהוא שלב לארץ כי הוא לא יוכל לחיות בלעדיה. היא הייתה דוחה כל מחזר אפשרי, ויכולה הייתה לגרור את זה שנים. שנים בלי זוגיות, לבד, שנים בהם היא מעדיפה לחיות בשקר.
בזכות הקלפים זה נגמר כאן ועכשיו. נכון, היא עברה כמה שבועות לא קלים, אבל היא הייתה חייבת לעבור את זה כדי להתנתק ממנו.
ומה היה קורה אילו הקלפים היו מספרים לנו את האמת? אם היו יוצאים קלפים בסגנון: חמישה מטבעות, שלוש חרבות ושתי חרבות, היינו מבינים שהפגישה עם יוסי עומדת להיות כואבת וקשה וממליצים לה לא לנסוע, אבל אז לא היינו מקדמים אותה. שוב, גם כאן, כיוון שהקלפים רואים את התמונה הגדולה הם הטעו אותנו. 

אז איך יודעים מתי אנו שואלים את שאלה הלא נכונה?

לא תמיד נוכל לדעת שאנו שואלים את השאלה הנכונה. זה עניין של ניסיון וטעייה. מאד מומלץ להקדיש כמה דקות שיחה עם השואל לפני שנגשים לקריאה, על מנת שנוכל להבין יותר טוב מה הוא באמת רוצה לדעת. עם הזמן לומדים לשאול את השאלות הנכונות.
כאשר נקבל תשובה ובה הכל וורוד (ואני לא מדבר על הצבעים של הקלפים), ייתכן וזהו רמז. כאן צריך לעצור ולשקול את האפשרות שהקלפים מנסים להעביר מסר של הכוונה והם לאו דווקא עונים על השאלה שנשאלה.
אם למשל נשאל "האם נצליח בראיון העבודה?" וייצא לנו רצף של קלפים כמו: אס המטבעות, 10 גביעים ו- 10 מטבעות, זה קצת יותר מידי טוב. יכול להיות שראיון העבודה יצליח מאד, אבל גם יכול להיות שלא שאלנו את השאלה הנכונה. בפועל ייתכן ולא ממש יצליח לנו שם, אבל הקלפים רצו "לעודד" אותנו לנסות, כיוון שהראיון עצמו עומד להיות חלק חשוב בתהליך ההתפתחות שלנו. אולי נכשל בראיון זה, אבל ההתנסות תלמד אותנו הרבה. סביר להניח כי אם היינו שואלים שאלת הכוונה – היינו מקבלים את התשובה הנכונה. 

הקריאה הקלטית
הפתרון המושלם – להתחיל את המפגש עם קריאה קלטית, כיוון שלקריאה זו יש יכולת לנתח היטב את נושא השאלה ולהציג את כל ההיבטים של השאלה.

עוד פתרון – לעשות קריאה קלטית על נושא השאלה

פעמים רבות יש  נטייה לקורא בקלפי טארוט לרצות את השואל ולענות מייד על השאלה הבוערת שלו. "יש לי רק שאלה אחת", יכול השואל לומר, "אני רוצה לדעת האם נכון לי להכניס שותף חדש לעסק".
והקורא בקלפים עלול להתפתות לאתגר ומבלי לבדוק את הרקע להיענות לבקשתו "הדחופה" של השואל. הבעיה במקרים כאלו היא שאין לקורא בקלפים מספיק מידע, הוא לא רואה את התמונה הגדולה ולכן יהיו מקרים בהם הוא לא יוכל לתת את התשובה הנכונה, והתוצאה היא שהתשובה שהקלפים יתנו יכולה להטעות.

לכן אני ממליץ לפתוח את מפגש הייעוץ בקלפי טארוט בקריאה קלטית. קריאה קלטית עוסקת בניתוח נושא השאלה, ומאפשרת לשני הצדדים להבין אילו כוחות פועלים על השואל השנה. הקריאה קלטית מראה את המסר שאותו הוא צריך להבין, כמה תמיכה יש לו, מה הוא מקרין כלפי חוץ, אילו דפוסי חשיבה שליליים מעכבים אותו, מה מפריע לו לקדם את נושא השאלה ואילו יתרונות יש שיכולים לעזור לקדם את נושא שאלה.
ואז.. לאחר שיש בידי הקורא בקלפים את התמונה הגדולה ניתן לענות על שאלות קטנות מבלי לחשוש שהקלפים יטעו אותנו. 

דבר אחרון: אמונה!

אל תאבדו את האמונה שלכם ונסו תמיד לראות מה הקלפים, או היקום, מנסים להגיד לכם – מה המסר הגדול. לפעמים הכישלון, לכאורה, הנו צעד חשוב במטרה גדולה וחשובה יותר.

Save

הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

9 thoughts on “האם קלפי טארוט יכולים לטעות?”

  1. היי שגיא, עד כמה הטארוט הממוחשב אמין והאם להתייחס אליו כמו לקריאת טארוט פרונטלית? שאלה נוספת, באתר הממוחשב גם לערבב את הקלפים ארוכות ולחשוב על השאלה?

  2. היי שגיא אני התחלתי מתוך תחביב את נושא הטארוט וממש קראתי לאנשים וממש צלח אני הלכתי לאנשים שקראו לי וראיתי שזה לא נכון וקראתי אצל כמה ולא היה נכון בקטע הבריאותי. וזה לא קרה כולם אמרו לי אישפוז סגור שבעצם הפסיכיאטרים אמרו לא אני מכיתה ט התעסקתי באסטרולוגיה וזה שקר אבל הטארוט הוא לא שקר כולכך יש דברים נכונים אבל זה תלוי במי. שעושה טארוט ומה שאני אומרת שכול העסק הזה הוא חירטוט לקחת לאנשים כסף על טימטום רק בנאדם קובע מה טוב לו אני חושבת שללכת לרב זה יותר עדיף מללכת לבני אדם אסטרולוגים קוראים טארוט שאפילו לא העילו וגרמו לי לנזק גופני נפשי שהגעתי בגללם למצב קשה מאוד !! קניתי ספר שלך הוא נחמד אבל אני חושבת שהעסק הזה מיותר לחלוטין ולא אמיתי במציאות תמשיך לעשות כסף על טימטום של אנשים זה פשוט גאוני

  3. אני פשוט מזועזעת !!!! מכרה שאני מכירה שלא היה בנינו יוצר קשר היא הלכה לקוראת קלפים והזהירה אותה ממני וזה לכ נכון הכל טומאהה לא סתפ התורה אמרה שלא ועכשיו יש לי דיכאון מה עושים !!!! הבחורה מרחיקה ממני אנשיפ שקשורים לשתנןנו מספרת שאני מנסה להפיל אותה ועושה עין הרע בגלל הקוראת בקלפים הטמבלית הזאת

    1. שגיא מנדלבוים

      אכן מקרה עצוב וצר לי עלייך.
      לצערי יש הרבה שרלטנים ואנשים לא מקצועיים בכל תחום. יש לי מכרה שהלכה ללמוד אמנות והרב של בעלה שכנע אותו שהמדריך שלה מפתה אותה וגם הכריז שהיא בוגדת בו אתו. מיותר להגיד שלא היה שום דבר בינהם – המדריך היה נשוי באושר עם גבר אחר.
      זה נגמר מאד רע ביניהם.
      אין מה לעשות, יש שרלטנים בכל תחום: ברפואה, ברוחניות, בדת, בנדל"ן ובכל תחום שבו יש אנשים.

  4. עופרה שטרית

    בעלי חושב קלפי הטארוט זה עבודה זרה זה נכון או מתעסק בתחום הרוחני אשמח לתשובה

  5. שלום שגיא,
    להבנתי ,הכתבה שלך מיועדת גם לקוראים בקלפי טארוט וגם ל"ללוקחות" של קוראי הקלפים.
    קלפי הטארוט הם הדרך של הנשמה לקבל מסרים מהחלקים העליונים שבה באמצעות בחירת הסימנים. מכיוון וחלקים אלה מכירים את התכנית האישית שלנו, הם יודעים מה נכון להעביר לנו. הבעיה, כפי שאתה מסביר, ואני לגמרי מסכימה, היא הפרשנות של הסימנים וצירופי הסימנים. מכאן אמונתי, כי קלפי הטארוט הם קלף חזק, אך מאוד תלוי במי שפותח, בניסיון שלו, ברגישות שלו, בהבנתו העמוקה את העומד מולו. יחד עם זאת ,תמיד סברתי ,שקורא טוב הוא גם מתקשר ובעצם מסוגל להצליב בין שני מקורות מידע אמינים בו זמנית: האחד – הנשמה של מי שמבקש את הקריאה והבחירה שלה בקלפים, והשני- צינור התקשורת של הקורא עם ישויות גבוהות ,שרואות את התכנית. החיבור בין שני מקורות אלה הוא חזק ועוצמתי ביותר. הקלפים במקרה זה הם גם "רק" כלי נוסף ,אם כי חשוב.

  6. יותר מדי פעמים נדמה לי שהקלפים פשוט משקפים את מצב הרוח שלי באותו הרגע- אם אני אופטימית-אקבל תשובה אופטימית, ואם אני םסימית- הקלפים יראו לי את זה.
    במצב כזה- מה הטעם? איך אני מרגישה אני יודעת לפני שפתחתי בקלפים, וכל הפורנטה היא לקבל נקודת מבט אובייקטיבית.
    מה אתה/ם אומר/ים?

    1. דודי וסרמן

      כשאת תחושי את השאלה שלך, תקבלי תשובה לשאלה שלך.
      הטארוט מבטא את התחושה העכשוית המרכזית שלך בתת מודע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *