מסר שבועי בקבוצת הוואטסאפ

פתרון חלום לדוגמא

החלום המוצג במסגרת למטה הינו חלומה של גולשת בפורום חלומות שבעבר ניהלתי אשר בקשה פתרון לחלום המציק לה. בחרתי בחלום זה כיוון שזהו חלום עם מבנה פשוט וקצר ואני מאמין שדרך חלום זה אוכל לשתף אתכם בתהליך אותו אני עובר כשאני פותר חלומות.

את החלום אני מפרש לפי הגישה היוניאנית, אשר רואה בחלום ככלי להבנת ה"אני". בתפיסה שלי חלומות פסיכולוגיים אינם כלי נבואי, אלא כלי דרכו המערכת שלנו מצליחה להעלות למודע בעיות וקשיים כדי שנוכל לעבד אותם ולהתמודד אותם טוב יותר.
אני רואה את העבודה במרחב החלום ככלי עוצמתי המאפשר לנו להעלות בעיות, להתמודד אתם, להתקדם בתחומים שאנו חסומים בהם, ואני מזמין אתכם לגלות את הכלי הזה ולהבין כיצד לעבוד אתו.

 "חלמתי שאני עולה במדרגות לבית שלי", מספרת אורית (שם בדוי). "בחלום אני יודעת שזה הבית שלי, אבל חדר המדרגות וגם בהמשך דלת הכניסה לא מוכרים. העלייה לבית לוקחת זמן רב, וככל שאני עולה כך אני חוששת לפתוח את הדלת, מרגישה כאילו שיש שם משהו. לבסוף אני פותחת את הדלת בחשש וכשאני נכנסת לבית (שהופך להיות דומה מאד לבית שלנו), אני רואה אריה מאד גדול היושב נינוח על אחת הספות בסלון ואת אמא שלי דוחפת את האריה ומנסה בכל כוחה להוציא אותו מהחדר ולשכנע אותו לצאת.

אני זוכרת שלא נבהלתי מהאריה, להיפך היה בו משהו מאד מרשים, כמו כן מאד התפעלתי מכך שאמא שלי לא מפחדת מהאריה ומנסה לשכנע אותו לצאת בעדינות ובסבלנות". 

"עזרו לי בקשה להבין מה החלום אומר?
אני בת 17, יש לי חבר שגדול ממני בשנה. מקווה שזה יעזור לכם". 

דרך פתרון החלום…

 

שלב ראשון – הקשבה

אני יודע שרבים חושבים שסימבולים הם החלק המרכזי בפתרון החלום, אולם דעתי היא שזה אינו מדוייק. סימבולים הם דבר חשוב. הם הכלי דרכם הלא מודע שלנו מדבר אלינו ומעלה אל המודע נקודות חשובות שאנו לא מודעים להם. אולם יש דבר חשוב יותר – לדעת להקשיב. 

הקשבה היא היכולת שלנו להתבונן מהצד ולהרגיש מה הם ההדגשים הנכונים ומה החלום בעצם רוצה להגיד לנו. כדי להקשיב נכון, לא חייבים להכיר סימבולים, אלא צריך את היכולת לתת למילים של החולם לסחוף אותנו, כמו בסיפור, למקום אחר. מקום שממנו נוכל לעשות סינתזה, להבין מה מציק לחולם ומה רוצה בעצם לצאת החוצה. 

החלום מתחיל בעלייה במדרגות לבית, אך העלייה ארוכה וקשה. בלי להבין מהו נושא החלום אנו כבר יודעים שיש לחולמת קושי להגיע אליו. הטיפוס במדרגות בסביבה לכאורה לא מוכרת נותנת לנו את התחושה שיש כאן התקדמות לקראת הלא ידוע המלווה בחשש מאד גדול. וחשש זה הולך ומתעצם ככל שהחולמת מגיעה אל דלת ביתה אותה היא מפחדת לפתוח. 

ואז היא פותחת את הדלת ו…. 

עכשיו, אם זה היה סיפור, היה ברור לנו שמאחורי הדלת תהיה מפלצת, מכשפה, או יצור מפחיד אחר, ברור לנו שמאחורי הדלת מתחיל הסיפור שלנו ושם יהיה עימות רציני, מתח, דראמה וכדומה. 

כך צריך לחשוב כשאנו פותרים חלום: להיכנס אליו, כאילו שהחולם מספר לנו סיפור ולהקשיב כמו שמקשיבים לסיפור. ומה קורה בסיפור שלנו – הפתעה. החולמת מגלה מאחורי הדלת חיית טרף גדולה ומפחידה, אך במקום שיתפתח עימות, אנו מגלים שהחולמת מתרשמת מהחיה המפחידה ושאמה, כמו בסרטים מצוירים, דוחפת את האריה ומנסה לגרש אותו. 

עצרו שוב ונסו לדמיין את זה.
מה הסיטואציה הזו מעלה אצלכם? אותי היא משעשעת, והניגוד בין שני חלקי החלום, מראה לי שכול הדרמה והמתח שהחלמת חוותה בתחילת החלום מוגזמים ולכן כנראה אינם משקפים את המציאות. 

שלב שני – סימבולים

החלום מתחיל בעליה במדרגות כדי להיכנס לבית. ברוב המקרים, הבית אליו אנו רוצים להיכנס בחלום הוא ה"אני" שלנו. והחשש של החולמת במקרה זה, בכניסה לבית הנו החשש מפני משהו הקיים ב"אני" שלה שיש לה קושי להתמודד אתו עכשיו. 

סלון בחלום מייצג את הדרך בה ב"אני" (הבית) שלנו, מציג לעולם את מי שאנו. זה לא חייב להיות מי שאנו באמת, אלא לרוב את הפרסונה שלנו, את מה שאנו מוכנים להראות.
במקרה זה, הסלון לדעתי מייצג את מה שהחולמת מפחדת להציג לעולם, וכנראה במיוחד לאמא שלה. ומה יש בסלון? אריה! 
עכשיו, אריה בחלום יכול להיות דברים רבים, אולם נראה לי שבחלום זה האריה הוא סימבול מיני, המייצג מיניות הקשורה בקשר זוגי בריא ונפלא. 

שלב שלישי – סינתזה

עכשיו, יש לנו את כל הנתונים: הקשבנו, אנו מכירים את הסימבולים המרכזיים בחלום ועכשיו מגיעים לשאלה החשובה: 

מדוע?
מדוע הלא מודע שלנו הציג את הסיפור ואת הסימבולים בצורה, בסדר ובדרך הזו. 

את התשובה לא אנו יכולים לתת. את פתרון החלום רק החולם יכול להבין, אולם אנו יכולים לעזור לו לחבר את הנקודות ולשאול את השאלות הנכונות. 

והתשובה לאורית…

חייבת להיות סיבה, אורית, מדוע תת המודע שלך בחר להכניס את האריה לסלון יחד עם אמא שלך. האם את רוצה לספר לה משהו וחוששת? האם את מפחדת שהיא תגלה משהו?
(למשל, יכול להיות שיש בינך לבית החבר קשר מיני שאת מפחדת לספר על כך לאימך?) מה שזה לא יהיה, נראה שתת המודע שלך מנסה להראות לך שהגיע הזמן להתמודד עם זה ושכנראה שאמא שלך יכולה להתמודד עם זה יותר טוב ממה שנראה לך.

קורס התפתחות והעצמה אישית דרך פתרון חלומות

Save

הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

2 thoughts on “פתרון חלום על אריה בסלון”

  1. העובדה שהחלום של א. התחיל בחששות כבדים והסתיים בהקלה רבה, מעיד שהיא טיפוס אופטימי. גם בחיים היא בטח מתבוננת בחצי הכוס המלאה. אני כבר נתקלתי בחלום בכל מיני יצורים לא קרואים, אך לשמחתי תמיד התעוררתי לפני שהעזו לפגוע בי.
    השבוע חלמתי חלום מוזר שאינני יודעת את פישרו. אספר בקיצור. עסקתי בכתיבה על המחשב בפינת העבודה שבסלון. אבי (ז"ל) הסתגר עם חבר באחד החדרים. כשקמתי מהכסא לפתע ראיתי שדלת הכניסה בסוף המיזדרון הצר (הנמצאת בעורף מקום הישיבה שלי) נעתקה ממקומה, כולה. בשלמות. צעקתי לאבי שקרה משהו נורא, שיקום ויראה. הוא נשאר אדיש. צעקתי שזהו משהו דרמתי. נבהלתי שהדלת איננה. כאילו אני חסרת הגנה לחלוטין. מה זה יכול להיות? (זה היה שבוע שבו הודיעו על מקרה אונס מרובים בעיקר בשכונת התקווה. יש לי הזמנה ל-28.5 להצגה בתאטרון של יורם לווינשטיין שנמצא בשכונת התקווה). מעולם לא חלמתי חלום כזה. חלמתי בעבר הרחוק שמנסים לפרוץ את הדלת, אבל לא שהיא לפתע בכזו קלות נעקרת ממקומה בלי להשמיע רחש. מפחיד, לא? אינני מבינה מה אבי (שנפטר לפני כשלושים שנה) עשה בחדר סגור בביתי. אולי הוא משקיף עליי מעולם האמת? אודה לתגובתכם, תודה, אסתי

  2. לאורית שלום ,שקראתי את החלום,פרשתי אותו מעט אחרת.
    האריה מייצג את אביך,ישנו פחד שאביך יגלה עליך דבר מה..שאת נמצאת בקשר או קיום יחסים או כל דבר שאת רוצה להסתיר בקשר הזה.
    ואילו אמך כנראה יודעת אם בגלל שסיפרת לה או שניחשה זאת.
    ובחלום היא לטובתך(מנסה להוציא את האריה החוצה) .החלום מייצג את הפחד שלך לגבי גילוי משהו על עצמך בפני אבא,אך אל דאגה התחושה שלך (ואולי בצדק) היא שאמא תעזור לך..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *