מסר שבועי בקבוצת הוואטסאפ

פתרון חלום: להכניס ראש בריא למיטה חולה

החלום המוצג במסגרת למטה הינו חלומה של משתתפות בקורס פתרון חלומות שאני מעביר שביקשה פתרון לחלום המציק לה. כשהיא קמה בבוקר, הייתה לה תחושה שהיא ממש קרובה לפתרון החלום, אבל רק לאחר כמה ימים כשנפגשנו בשיעור, לאחר שיחה ושיתוף, הפתרון הגיע. בחרתי להציג חלום זה כיוון ששפת החלום, ודרך פתרון החלום היו שונים הפעם, ואני מאמין שדרך פתרון חלום מיוחד זה אוכל לשתף אתכם בתהליך אותו אני עובר כשאני פותר חלום. 

את החלום אני מפרש לפי הגישה היוניאנית, אשר רואה בחלום ככלי להבנת ה"אני". בתפיסה שלי חלומות פסיכולוגיים אינם כלי נבואי, אלא כלי דרכו המערכת שלנו מצליחה להעלות למודע בעיות וקשיים כדי שנוכל לעבד אותם ולהתמודד אותם טוב יותר.
אני רואה את העבודה במרחב החלום ככלי עוצמתי המאפשר לנו להעלות בעיות, להתמודד אתם, להתקדם בתחומים שאנו חסומים בהם, ואני מזמין אתכם לגלות את הכלי הזה ולהבין כיצד לעבוד אתו. 

"חלמתי שאני נכנסת לחדר שינה שאני לא מזהה" מספרת טל בת 30, "החדר מאד חשוך, וכשאני מתקרבת למיטה אני רואה שמי ששוכב בה הוא הבוס שלי ושהוא חולה. משום מה אני מבינה שכדי לעזור לו אני צריכה לשכב ליידו (בחלום זה נשמע הגיוני) כדי שהוא יתחמם, אבל כשנכנסתי למיטה מייד הבנתי שאני עלולה להדבק ויצאתי ממנה במהירות, אפילו בלי להסתכל אחורה". 

"אני מאד אוהבת את העבודה שלי, נותנת שם המון מעצמי, ומאד מעריכה את הבוס שלי. אין סיכוי שאני נמשכת לבוס שלי או משהו כזה, ואני בזוגיות ועומדת להתחתן עוד שלושה חודשים."

דרך פתרון החלום

 שלב ראשון – הקשבה

אני יודע שרבים חושבים שסימבולים הם החלק המרכזי בפתרון החלום, אולם זה אינו מדויק. סימבולים הם דבר חשוב, הם הכלי דרכם הלא מודע שלנו מדבר אלינו ומעלה אל המודע נקודות חשובות. אולם יש דבר חשוב יותר – לדעת להקשיב. 

את התשובה כמובן לא אנו יכולים לתת, ואת פתרון החלום רק החולם יכול להבין, אולם אנו יכולים לעזור לו לחבר את הנקודות ולשאול את השאלות הנכונות.

הקשבה היא היכולת שלנו להתבונן מהצד ולהרגיש מה הם ההדגשים הנכונים ומה החלום בעצם רוצה להגיד לנו. כדי להקשיב נכון, לא חייבים להכיר סימבולים, אלא צריך את היכולת לתת למילים של החולם לסחוף אותנו, כמו בסיפור, למקום אחר. מקום שממנו נוכל לעשות סינתזה, להבין מה מציק לחולם ומה רוצה בעצם לצאת החוצה. 

החלום מתחיל כשהחולמת נכנסת לחדר שינה שהיא לא מכירה. ואז כשהיא מתקרבת, היא מזהה שמי ששוכב שם הוא הבוס שלה. משהו בה אומר לה להיכנס אתו למיטה, כדי לעזור לו, אבל לאחר מעשה החולמת מתחרטת ומחליטה שהיא יכולה להדבק ממנו ומחליטה לצאת משם במהירות. 

כשאנו פותרים חלום אנחנו צריכים לעצור ולחשוב מה הסיפור של החולם מעורר אצלנו? מה המחשבות שעולות לכם בראש? נסו, אם כך, לעצור לרגע ולדמיין את הסצנה של החלום בראש שלכם. מה עולה לנו בראש? 

הדבר הראשון שבלט לי זה שהחלום התחיל עם מסתורין ואני שואל את עצמי מדוע הלא מודע שלה בחר להכניס אותה לחדר שינה לא מוכר, ועוד באווירה חשוכה.. זה נתן לי תחושה של חוסר וודאות וקושי לראות את התמונה בבהירות, שאולי קיימים גם בחיי החולמת. 

המחשבה השנייה שעלתה בראשי היא מדוע החולמת התנדבה להיכנס למיטה של הבוס שלה. גם בחלום, ששם במרחב האפשרויות הבלתי מוגבלות, נראה לי לא סביר להיכנס למיטה של הבוס כדי לחמם אותו. 

ואז, כשערכנו דיון על הנושא בשיעור אחת המשתתפות פתאום אמרה: אולי זו הפשטה של הביטוי: "להכניס ראש בריא למיטה חולה" – וידענו שזה זה.  

שלב שני – סימבולים: חדר השינה, מיטה, הבוס ושפת החלום

חדר השינה הוא המקום האינטימי ביותר שיש בבית ומי שזוכה להגיע לשם יהיו האנשים שאתם יש לנו את הקשר האינטימי ביותר. זה לא חייב להיות רק בן זוג כמובן. גם חברה טובה, ידידים מוזמנים לחדר זה, ואם הם שם זה אומר שיש לנו עמם קשר טוב ומיוחד. 

מיטה. בלב ליבו של חדר השינה נמצאת המיטה, ומי שנמצא על המיטה צריך להיות מאד חשוב לנו. נכון שלרוב המיטה קשורה במיניות, אולם במקרה זה אני מאמין שהמיטה מסמלת את הקשר הגדול הקיים בין הבוס לחולמת ואת החשיבות הגדולה של הקשר ביניהם עבורה. 

בלב ליבו של חדר השינה נמצאת המיטה, ומי שנמצא על המיטה צריך להיות מאד חשוב לנו. נכון שלרוב המיטה קשורה במיניות, אולם הפעם, בחלום זה…

והאם הבוס מייצג צד מסוים הקיים אצל החולמת?
נכון שעקרון בסיסי בפתרון חלומות קובע שברוב המקרים הדמויות שאנו חולמים עליהם מייצגים אותנו ואת הצדדים השונים הקיימים בנו. אולם כיוון שהבוס של החולמת הוא חלק מהחיים שלה, וכיוון שיש ביניהם קשר טוב, דמות הבוס בחלום זה מייצגת את עצמה ואת מערכת היחסים הקיימת בין הבוס לחולמת.    

שלב שלישי – סינתזה

עכשיו כשיש לנו את כל הנתונים: הקשבנו, הבנו את הסימבולים שהחלום מציג לנו, אנו יכולים להבין שזהו חלום פסיכולוגי ויכולים לשאול את השאלה החשובה: 

מדוע?

מדוע הלא מודע הציג את הסיפור ואת הסימבולים בצורה, בסדר ובדרך הזו. 

את התשובה כמובן לא אנו יכולים לתת, ואת פתרון החלום רק החולם יכול להבין, אולם אנו יכולים לעזור לו לחבר את הנקודות ולשאול את השאלות הנכונות. 

והתשובה לחולמת…

נראה שהחלום, פשוטו כמשמעו, מפשט את הביטוי "להכניס ראש בריא למיטה חולה", וכי הלא מודע שלה רוצה להראות שיש משהו לא תקין בעבודה שלה. החלקים השונים של החלום: המיטה, והכניסה למיטה, מראים מדוע החולמת מתקשה לראות את הבעייתיות הקיימת במקום העבודה שלה. 

בשיחה עם החולמת התברר שהיא מבינה שמקום העבודה, למרות שהיא מאד אוהבת אותו, הרסני עבודה. היא נמצאת שם שעות רבות, ונותנת את כולה, אולם למעשה היא מזניחה את הזוגיות שלה ויותר מזה ברור לה שמקום העבודה מתנגש עם תוכנית אחרת שיש לה –  להיכנס להריון לאחר החתונה.

לא מזמן מקום העבודה שלה עבר שינויים ויש ציפייה ממנה לעבוד אפילו יותר קשה, והיא הודתה שאכן התוכנית שלה היא להתחתן בעוד שלושה חודשים ולהיכנס להריון, ולכן להמשיך לעבוד שם במתכונת הנוכחית זה אומר שהיא מכניסה ראש בריא למיטה חולה.

קורס התפתחות והעצמה אישית דרך פתרון חלומות

הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *