מסר שבועי בקבוצת הוואטסאפ

זמנים בקלפי טארוט – מדריך להבנת מימד הזמן של חיינו

כולם רוצים לדעת מה יהיה! מתי? עם מי? מה צופן העתיד?

כולם רוצים לקבל תשובות מוחלטות וסופיות, אלא שזה לא עובד כך. הנטייה היא לחשוב כי הקורא בקלפים\האסטרולוג\ מכשף הבית, אמור לדעת מה יהיה, אולם הגיע הזמן להבין כי העתיד שלנו לא קיים, הוא לא ידוע מראש כיוון שהוא טרם נקבע. נכון, צפויים לנו אירועים שניתן לחזות אותם בנקודת זמן, אולם הם משתנים כל הזמן בהתאם למהות הפנימית שלנו, אשר משתנה מיום ליום.

מדוע אנו בכלל צריכים לחזות זמנים?

אז לפני שנתחיל בואו נשאל את עצמנו את השאלה המתבקשת: למה בכלל אנו צריכים לחזות זמנים? והתשובה היא: בפועל, אנו לא. זהו שריד לתקופה בה האנושות האמינה כי הכל קבוע מראש ולא יותר. אני אישית מתנגד לניבוי זמנים בטארוט, ובכלל. זה עניין של מיקוד, וכשמנסים לנבא זמנים עובר המיקוד בקריאה לתאריכים במקום לסיבות ולחקר הגורמים המשפיעים על חיי השואל. משום מה לזמנים יש השפעה שלילית על השואל ועלינו, הקוראים. משהו קורה לנו ברגע שאנו מגדירים זמן: השואל הופך להיות אטום, הוא מפסיק לנסות לשמוע מה ניתן לעשות ומבחינתו כאשר יש ציון זמן, האירוע כאילו התרחש ולא ניתן לעשות דבר ולכן אין צורך כביכול להקשיב כיצד ניתן לשנות את האירועים.

בפועל היכולת שלנו להשפיע על מהלך האירועים גדולה מאד, הרבה יותר ממה שאנו משערים. הגדרת אירוע וזמנים חוטאת למטרת הקריאה ובמקום לעזור לנו לשלוט בגורל שלנו, היא מפריעה ליכולת הטבעית שלנו ליזום שינויים אשר ישפיע על מהלך חיינו.

אז מדוע בכל זאת אנו צריכים להבין את הזמנים בקריאה? כיוון שגורם הזמן בקריאה אינו עוסק בהגדרת אירועים, אלא מייצג את האנרגיה המאפיינת את התקופה האמורה. אם נבין זאת, נוכל להתעלות מעבר לצורך המיידי לדעת מה יקרה, ובמקום זאת לנסות להבין את התהליכים האנרגטיים אשר יתקיימו במהלך הזמן אותו נגדיר.

הכנסת הזמנים לקריאה

אחת הדרכים הפשוטות להכנסת זמן בקריאה היא על ידי הגדרת טווח הזמנים בהן עוסקת הקריאה. עשו לעצמכם ולשואל שלכם טובה והגדירו, לפני הקריאה, את הזמן בה היא תעסוק. הגדרת הזמן תאפשר לנו להבין את "לוח זמנים" העומד בפני השואל. כך, לדוגמה, אם השואל מתעניין במצב הזוגיות שלו ל3- חודשים הקרובים, והתשובה המתקבלת מהטארוט היא שאין זוגיות, מקבל השואל פרופורציות – ברורה לנו מסגרת הזמן ואנו מבינים כי הקלף המייצג את התשובה יכול לייצג מסר עבור השואל, המראה לו מה ניתן לעשות במהלך שלושת החודשים על מנת שיוכל לשפר את כישורי הזוגיות שלו.

דרך נוספת להכניס זמן בקריאה היא לייצג את הזמן בקלף מוגדר. כך למשל בקריאת מילים אני ממליץ להכניס, בדרך כלל בסוף הקריאה קלף המייצג זמן. לדוגמה, אם נשאלת שאלה האם יוסי ודנה יתחתנו, אני ממליץ להכניס המשך לשאלה ולהגדיר זמן: למשל: "בשלוש השנים הקרובות". גורם הזמן כאן לא עוזר לקבוע אם הם יתחתנו או לא, אולם הוא עוזר לנו להבין אם הזמן "פועל" לטובתם או לרעתם. כך אם לדוגמה, יוצא קלף כמו אס המטבעות, אנו יכולים להבין כי ככל שיעבור יותר זמן כך אהבתם תגדל והם ידברו יותר ויותר על חתונה.

מצד שני אם ייצא קלף כמו 3 חרבות, אז אנו יכולים להבין שככל שיעבור יותר זמן, כך בעיות שלא לובנו בין בני הזוג יצוצו על פני השטח ויפריעו למערכת היחסים. במקרה האחרון, ניתן להבין בבירור כי אם בני הזוג לא יטפלו בבעיות שאותם הם מביאים לתוך מערכת היחסים, המצב בניהם ילך ויחמיר. דרך אגב, זה לא אומר שהם ייפרדו, כיוון שיכול להיות ושאר הקלפים מצביעים על כיוון חיובי ורק גורם הזמן הוא שלילי. גורם הזמן לא תמיד משפיע על התוצאה, אלא הוא אחד מכמה גורמים רבים המשפיעים על התוצאה.

חישוב הזמנים בקריאה – חיבור בין שלושת ממדי הקריאה:

חישוב הזמנים הנו 'חרב פיפיות' ויש להשתמש בו נכון. שימוש שגוי עלול לגרום לשואל להאמין כי הכל קבוע מראש וכי אין דבר שהוא יכול לעשות בכדי לשנות את התוצאות. לעומת זאת, שימוש נכון בחישוב הזמנים יעזור לנו ולשואל להבין את התהליכים (שוב, לא את התוצאות) אשר יכולים להתרחש בחיי השואל. נוכל להבין היכן נפגשים שלושת הממדים של הקריאה:

התהליכים הרוחניים בחיינו (המייג'ורים)
האנרגיות\התהליכים החברתיים (קלפי החצר)
התהליכים המעשיים (המיינורים)

כאשר נמצא את נקודת מפגש בין הממדים של הקריאה, נוכל להבין מהן נקודות השיא והשפל בהן השואל יימצא. כשנאתר את נקודות השיא של השואל, נוכל להבין היכן\מתי השואל פועל מתוך שלמות, צעד שיכול להוביל למימוש יציב וקבוע היכול להתפרש לעתים גם כנקודת ציון זמן.

כשעוסקים בזמנים, בדרך כלל, ההתייחסות היא רק לקלפי המיינור ארקונה. רק הם כביכול מייצגים אירועים או זמנים, אולם למרות ו"רק" קלפי המיינור ארקונה מייצגים זמנים, בפועל החיבור עם שני השלישים האחרים של החבילה: קלפי החצר וקלפי המייג'ורים – יוכלו להצביע על אירוע\התרחשות אמיתית בחיי השואל.

קלפי המייג'ורים

קלפי המייג'ורים מייצגים את התהליכים הרוחניים בחיינו. כשקלפי המייג'ור מופיעים בקריאה, זה אומר שהשואל מתחיל תהליך רוחני. הנוכחות של קלף מייג'ור מצביע על תהליך רוחני שהשואל מתחיל שהתחיל בנקודת ציון הזמן המיוצגת על-ידי מיקום הקלף ותסתיים רק כאשר המייג'ור הבא יופיע. אז התהליך "יוחלף" עם תהליך אחר.

קלפי החצר

קלפי החצר מייצגים הזדמנויות, שינויים במבנה האנרגטי\חברתי ושינויים באנרגיה של השואל. לכל קלף חצר יש "השפעה" על השואל הנמשכת 13 חודשים. ההשפעה של הקלף מתחילה ביום תחילת המזל האסטרולוגי של הקלף ומסתיימת בסיום יום המזל האסטרולוגי של הקלף 13 חודשים לאחר מכן. מיקום הקלף קובע את נקודת השיא בה נמצא השואל, כאשר תחילת השפעת הקלף תמיד תהיה רטרואקטיבית למיקום הקלף (משפט קשה – צריך לקרוא אותו שוב ולאט!).

ארבעת האבירים, אינם מייצגים זמנים כי אם אירועים קצרים בחיי השואל. משך האירוע אמנם קצר, אולם ההשפעה שלהם על השואל מתפרסת על כל טווח הזמנים של הקריאה.

בואו ניקח לדוגמא חתונה. טקס החתונה לא לוקח הרבה זמן (10 דקות מקסימום!). זה אירוע קצר, אולם אם זו קריאה של 10 שנים לדוגמא, הרי שהאירוע הזה משפיע על השואל 10 שנים קדימה ו10- שנים אחורה. ז"א גם אם השואל נפגש עם בת הזוג שלו לפני 3 שנים, כבר לפני 10 שנים הוא חשב על חתונה ולפני 3 שנים הוא כבר היה "לחוץ" להתחתן. גם אם הוא יתגרש בעוד 5 שנים, הרי שעדיין הוא לא יצליח "להיפטר" מהאירוע הגורלי הזה.

מימוש קלפי האבירים והפיכתם מהזדמנות (אני רואה את קלפי החצר כהזדמנויות) לאירוע ממשי תהפוך את האירוע עצמו לאס ותתחיל התחלה חדשה וסוערת, בהתאם ליסוד אותו האביר מייצג.

פועל בין התאריכים מזל שם הקלף תמונה
פועל בין התאריכים
מזל
שם הקלף תמונה
23/09-23/10
מאזניים king of swords מלך החרבות
21/03-20/04
טלה
king of wands מלך המטות
24/10-21/11
עקרב
queen of cups מלכת הגביעים
21/04-20/05
שור
queen of pentacles מלכת המטבעות
22/11-21/12
קשת
page of wands נער המטות
21/05-21/06
תאומים
page of swords נער החרבות
22/12-20/01
גדי
king of pentacles מלך המטבעות
22/06-22/07
סרטן
king of cups מלך הגביעים
21/01-18/02
דלי
queen of swords מלכת החרבות
23/07-22/08
אריה
queen of wands מלכת המטות
21/03-20/04
דגים
page of cups נער הגביעים
19/02-20/03
בתולה
page of pentacles נער המטבעות

קלפי המיינורים

קלפי המיינור ארקונה מייצגים את האירועים עצמם ת'כלס ואת טווח הזמנים. כאן אפשר לראות זמנים לפי המספור המופיע על הקלף. זה קל יחסית ובעצם מה שצריך זה להפוך את זה לשנים, חודשים, שבועות, ימים, שעות, דקות, שניות וכדומה.

קלפי האש והאוויר הם מהירים יותר וקלפי המטבעות והגביעים הם איטיים יותר, ז"א שאם יש דילמה האם מדובר בשבועות או חודשים, ייתכן והכלל הזה יעזור לנו.

ארבעת קלפי האסים יכולים לייצג גם עונות שנה.

אס המטות – את האביב.
אס המטבעות – את הקיץ.
אס החרבות – את הסתיו.
אס הגביעים – את החורף.

קווי הזמן של קלפי המיינורים יכולים לנוע במעגלים.

מה הם מעגלים? מעגלים הם טווחי הזמן בהם הקלף נמצא. ז"א אם יוצא לנו קלף כמו 4 מטות, זה אומר שיכול להיות כי בטווח של 4 שבועות(המעגל הראשון) השואל יתחיל תהליך של הרפתקנות בכל הקשור לזוגיות ורצון להתחיל את התהליך הזוגי, תוך 4 חודשים (המעגל השני) הוא יימצא את בת הזוג ותוך 4 שנים (המעגל האחרון) הוא יתחתן, או ליתר דיוק – הוא ישאף לממש חלק הקיים בו הרוצה להתחתן.

טוב, אז עד עכשיו למדנו את חשיבות הזמנים בקריאה בקלפי הטארוט, כאשר שימוש שגוי בחישוב זמנים עלול לגרום לשואל להאמין כי הכל קבוע מראש וכי אין דבר שהוא יכול לעשות בכדי לשנות את התוצאות, לעומת שימוש נכון, שיכול לעזור לנו ולשואל להבין את התהליכים אשר יכולים להתרחש בחיי השואל. כאשר נמצא את נקודת מפגש בין שלושת ממדי הקריאה: התהליכים הרוחניים בחיינו (המייג'ורים), התהליכים החברתיים (קלפי החצר) והתהליכים המעשיים (המיינורים) נוכל להבין מהן נקודות השיא והשפל בהן השואל יימצא. כשנאתר את נקודות השיא של השואל, נוכל להבין היכן\מתי השואל פועל מתוך שלמות, צעד שיכול להוביל למימוש יציב וקבוע היכול להתפרש לעתים גם כנקודת ציון זמן.

עכשיו מתחיל החלק הקשה: לחבר את הכל!

לצורך המחשה, אם אדם פותח קלף מיינור כמו 4 מטות, אבל ללא תמיכה של קלף מייג'ור, הוא עלול להתחיל תהליך, אבל לא לסיים אותו. אם קלף חצר יפריע – אז התהליך יכול להדחות. נוכחות של קלף מיינור לאו דווקא מעידה על התרחשות מעשית, ופעמים רבות מכיוון שאין "תמיכה" של החלקים הגבוהים בתהליך, אנו נראה שזה מתחיל אבל לא מתממש עד הסוף. זה פשוט לא קורה. עכשיו אפשר להבין למה.

לדוגמה: נניח שאנו עושים קריאה לשנה הקרובה, בה אנו מנסים לראות כיצד יתפתחו חיי הזוגיות של בחורה בשם דנה היוצאת כבר 3 שנים עם בן הזוג שלה. מעניין אותה (כמובן) נושא החתונה.

נאמר שיצאו הקלפים הבאים ולפי החלוקה הבאה:

קלף ראשון (ארבעה חודשים ראשונים): קלף המיזוג
קלף שני (ארבעת החודשים הבאים): מלך הגביעים
קלף שלישי (ארבעת החודשים האחרונים): 4 מטות

4 מטות הנו הקלף ה"חשוב" המראה כי ברמה הארצית, השואלת מתחילה תהליך של יציאה למסע הניצחון של הזוגיות שהנו החתונה. שימו לב כי שיא הקלף מוגדר על ידי המיקום שלו, כלומר בארבעת החודשים האחרונים.

קלף המיזוג מראה כי השואלת מתחילה תהליך רוחני בו היא מסוגלת לראות את עצמה מתמזגת עם עוד אדם ורואה כיצד הם הופכים לאחד. את התהליך השואלת מתחילה מייד והוא יימשך לפחות עד סוף הקריאה (שנה).

האנרגיה של הקלף מלך הגביעים התחילה למעשה ב22/06/05-, והיא תמשיך עד לתאריך 22/07/06. זאת אומרת מחודש יוני השנה ועד לחודש יולי שנה הבאה היא נמצאת ב"מצב רוח" של בית ושורשים. היא רוצה בית, אהבה, זוגיות, יציבות וכל מה שמזל סרטן מבקש. נקודת השיא של הקלף תהיה בארבעת החודשים האמצעיים של הקריאה (השליש השני).

אם מנסים לחבר את כל הקלפים הנפלאים האלו (איזה מזל שאני "ערבבתי" לה את הקלפים) נראה כי השואלת מתחילה מיד (היום, מחר) בתהליך רוחני אשר יתמוך בזוגיות ותהליך של נישואין, היא מונעת על ידי האנרגיה של מזל סרטן שפועל לטובת השואלת ובפועל יש יציאה לתהליך של מסע הניצחון.

בדוגמה הזו הכל יושב כמו שצריך. קלף המיינור המייצג חתונה נתמך על ידי קלף רוח המראה כי יש לשואל את הנכונות הנפשית והרגשית לתהליך. עכשיו אנו רואים כי החתונה לא התרחשה סתם כך ומבינים את ה"למה". מצד שני, אם במקום קלף המיזוג היה יוצא קלף השטן, המייצג נטייה להזנחה, מצבים בהם אנו פועלים מתוך יצרים ותכונות נוספות, אחרות, המזיקות למערכות יחסים – המצב היה שונה. כאן, למרות קלף המיינור המראה נכונות לחתונה החלקים הרוחניים של השואל לא ממש מוכנים. בפועל תהיה התנגשות בין שני החלקים ועד שהשואל לא יפתור אותה, לא תהיה חתונה ואף גרוע מכך.

עכשיו בוא נתפרע קצת

הזמנים שיצאו כאן מאד מעניינים:
קלף המיזוג ישפיע לאורך כל הקריאה
קלף 4 מטות יתחזק בתחילת החודש התשיעי של הקריאה
קלף מלך הגביעים מתחזק בין החודשים החמישי והשמיני של הקריאה.

לכן, ייתכן מאד כי הצעת הנישואין תהיה ביום האחרון של נקודת השיא של מלך הגביעים בו גם מתחילה נקודת השיא של קלף 4 מטות.

בהנחה כי השואלת מגיעה אלינו היום, ה08/10/05-, בשעה 16:00, הייתי מהמר על כך שהצעת הנישואין תהיה בתאריך ה08/07/06-, בשעה 4) 16:00 מטות זה גם יכול להיות שעה 4). במחשבה שניה ייתכן וכי האירוע יתרחש 4 שעות לאחר מכן (המעגל הראשון) בשעה 20:00. ההצעה תתרחש כמובן בבית (מזל סרטן יעדיף את הבית על מסעדה, בו הוא נמצא במרחב מוגן ובטוח) וכמובן שהוא ייתן לה את הטבעת של האמא העוברת מדור לדור.

או קיי, אז קצת נסחפתי, אבל אם לא נרשה לעצמנו להיסחף, איך "נשחרר" את האינטואיציה שלנו? כשאתם עושים קריאה, תעשו לעצמכם טובה – תסחפו קצת (במידה, כמובן) ותנו לאינטואיציה שלכם לצאת. תוציאו אותה לסיבוב, זה רק יעשה טוב.

זה היה ,כמובן, מקרה "קל", בו הכל מסתדר, לכן אפשר גם קצת להשתחרר, אבל פעמים רבות מצב העניינים מורכב יותר ונוכחות או העדר נוכחות של תהליכים רוחניים יוכלו לעזור לנו לקבוע נקודות שיא בקריאה ולהבין מתי תהליכים יכולים להתרחש ויותר חשוב – למה הם יכולים להתרחש!

אבל מקרים קלים כמו אלו לא יגיעו אלינו, כיוון שאנשים אלו לא צריכים עזרה – הכל שם מסתדר לבד. אלינו יגיעו המקרים המורכבים יותר ולכן, לרוב נתקל בקריאות בהם במהלך הזמן אותו הגדרנו, השואל לא מצליח להשלים את התהליך. במקרים אלו, למרות ולכאורה גורם הזמן אינו שלם, נוכל להיעזר בקריאה על מנת להבין מה השואל צריך לעשות בזמן שהוגדר על מנת לקדם את נושא הקריאה ומי יודע, אם הוא יקשיב טוב למה שהקלפים יגידו לו, אולי הוא גם יוכל להשלים את התהליך בזמן שהוגדר ולהצליח "כנגד הסיכויים" להשיג את מבוקשו.

בהצלחה,
שגיא

הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

1 thought on “זמנים בקלפי טארוט – מדריך להבנת מימד הזמן של חיינו”

  1. צביה אהרוני

    מרתק! תודה גדולה (אני יודעת שהתודה נשלחת במנהרת הזמן מ-2020 ל-2005, אבל למדנו שהזמן הוא מושג יחסי…) (:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *