לקבוצת הוואטסאפ – מסר לסוף השבוע 4/1/24 – 29/12/23 – ארבע חרבות

קלף המגדל
המגדל

חוסם/ תומך

ארבע חרבות
ארבע חרבות

כיוון ומסר

הכוהן הגדול
הכוהן הגדול

חוסם/ תומך

קלף התשובה – כיוון ומסר לסוף השבוע שלך (ולימים שאחרי): ארבע חרבות

מה המסר לסוף השבוע?

קלף ארבע חרבות הוא קלף מהסדרה המשנית. הוא מורכב מהמספר ארבע – מספר של יציבות ושל חוסר תנועה, וכן מיסוד האוויר – יסוד חד, מהיר עם איכויות מנטליות. לא פלא אם כן שאנחנו קצת "תקועים" בין הרצון לנוע קדימה – כמו החרב, לבין הצורך להתבסס ולהתקרקע – שמתבטא במספר ארבע.

המסר השבועי שלנו הוא שעלינו לרגע לעצור, לנוח ולשקול את הדברים. על פניו, מה הבעיה? אין דבר קל יותר מלנוח ולא להחליט כלום. אבל כולנו מכירים את הדחף להגיב כשפוגעים בנו, למשל, וגם מול דברים כיפיים! כשמזמינים אותנו למסיבה, או לפני קורס חדש או משימה מעניינת. 

אז השבוע אולי יש לנו החלטה מסוימת או שבוער בנו הדחף המיידי לפעול, לעשות, לפתור את הדברים. ולא תמיד זה הצעד הנכון. ספציפית, השבוע, ההמלצה היא לחכות לפני שפועלים. לא צריך לחכות לנצח, אבל אפשר וכדאי להתאמן על ההרגל להמתין לפני תגובה, לחשוב באמת על הצעד הבא, להתאפק, להגיע למסקנה שקולה.

אבל יש משהו שחשוב לי להוסיף. לחכות לפני החלטה, לא אומר – להפסיק את החיים, להשבית כל פעולה. לכן חשוב מאוד להישאר בכל זאת באנרגיה הנכונה. כמובן שאם אנחנו זקוקים למנוחה, עלינו לנוח באופן מלא, אבל אם זאת רק החלטה שעל הפרק חשוב לא לקרוס, ולא להפסיק את החיים עצמם.

מה הסיפור של הקלף?

מה הסיפור של הקלף? איך נבין את הרקע החשוב של המסר שלנו? אורסטס הוא הבן של מלך ומלכה חשובים ביותר במיתולוגיה, אך כרגיל בסיפורים שלנו, יש דרמה! המלך הקריב את בתו, אחותו של אורסטס, כדי לנצח במלחמת טרויה, והאם.. ובכן, לא אהבה כל כך את ההקרבה הזו. היא התלבטה בין לכלוא את המלך בבית האח הגדול (התכנית העתיקה בעולם) לבין לרצוח אותו, ובחרה ברצח (למזלו).

אורסטס, הבן חייב עתה לנקום את מות אביו, אבל זה אומר… נכון, לרצוח את אימו. אנחנו יכולים להבין למה אורסטס לא יכול ממש להחליט, והוא שרוי בדילמה. עם זאת, הוא מגיע להבנה, שהתנאים להחלטה אמיתית, נכונה, טרם הבשילו, והוא מחליט שלא להחליט. 

ארבע חרבות
ארבע חרבות

קלף תומך/חוסם – מה עוזר/מפריע לך לממש את המסר? המגדל

לפעמים אנחנו לא בטוחים לאן "לקחת" את הקלף הראשי, כלומר, איזה מהפירושים האפשריים שלו הכי רלוונטיים לפריסה. קלף כמו המגדל ממחיש לנו, שהפעם המסר "לחכות" הוא כנראה אחד המסרים הכי חשובים של הקלף הראשי. ומדוע?

כי המגדל הוא קלף אזהרה. הוא לא מבהיל כלל! הוא רק מזכיר לנו שלפני שאנחנו קופצים בהתלהבות על עניין חדש כדאי לבדוק אותו לעומק. הזמן, הכוח וההשקעה שלנו שווים הרבה, גם כשמדובר בדייטים וגם כשמדובר בעבודה ובחברות. ולכן, לפני שאנחנו משקיעים זמן בכל אחד ובכל דבר, כדאי לנו לבדוק אותו "בציציות" ולבחון אם הוא באמת שווה את ההשקעה.

המגדל אומר לנו לא לרוץ קדימה, לא לחתום על חוזה וגם לא להיכנס למיטה מהר מדי, שאגב גם זה סוג של "חוזה" לפעמים, כי הוא גורם לנו להשקיע את כל כולנו בפרטנר. זוהי תזכורת גם להשקיע הרבה בעצמנו, לשים את מירב האנרגיה שלנו במקום הנכון – בפיתוח פנימי.

קלף המגדל
המגדל

קלף חוסם/תומך – מה עוזר/מפריע לי בדרך למטרה? הכוהן הגדול

הכוהן הוא קלף נפלא ותומך. הוא מהסדרה הראשית, והשיעור שלו עוסק בייעוץ נכון, מנטורינג, פתיחות לכל מה שבריא ואמיתי בעינינו והתרחקות מגורמים ממכרים ורעילים. הוא המורה הטוב, המגן והוא עוסק באמת.

אם כך, הוא מזכיר לנו שאם יש בחירה לפנינו אנחנו חייבים לבחור מהמקום הנכון, לא מתשוקות וחשקים, אלא מתוך שאיפה להיטיב עם עצמנו בטווח הארוך. זה שבוע להתרחק מפיתויים, ואם אנחנו לא בטוחים אם מישהו או משהו בחיינו מהווים "תרופה" או  "רעל" אנחנו מתבקשים להתייעץ עם אנשים בחיינו שאנחנו סומכים עליהם, שלא ישפטו, אבל כן יוכלו לתמוך בבחירה הנכונה.

הכוהן הגדול
הכוהן הגדול

אהבת את הקריאה לסוף השבוע שלך? איזה כיף!

הקריאה נותנת לנו הכוונה ברורה ומדויקת, אבל אולי יתחשק לך להבין יותר את הקריאה הזו ואיך היא עובדת? הנה קישור לסדנת המתנה על פריסת האס.או.אס:

רוצה לדעת איך לקרוא בקלפים באמת? איך לתת לעצמך ולאחרים קריאות מדויקות שפותרות בעיות, מעניקות מידע כמוס ומשמעותי? רוצה שינוי ממשי בנתיבי החיים הכי חשובים שיש (קריירה, זוגיות, התפתחות אישית ומשפחה)? אני בטוח שכן…

אז אני מחכה לך בקישור הזה לעוד מידע על קורס הטארוט ועל איפה בארץ אפשר ללמוד טארוט בגישתי.
כי כבר לא צריך להיכנס לתל-אביב כדי ללמוד טארוט. הקורס שלי זמין גם בבאר שבערחובותחדרהחיפה, וכן – גם אפשר ללמוד מהבית בזום 

הכותב: שגיא מנדלבוים

© שגיא מנדלבוים מטפל בהומיאופתיה קלאסית, ובעל ניסיון של 27 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. את שגיא הנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה וכן בקורסים: טארוט, טארוט מתקדמים ובקורס פענוח חלומות.
על הכותב בהרחבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *